HRC0320/1 - Tehnilised vahendid tehnikaõppe didaktika rakendamisel ("Inseneripedagoogika" koolituse moodul)

NB! Õpe toimub koos eriala tudengitega sessioonõppes. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli täienduskoolituse tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

04.02.2021 - 18.06.2021

Registreerimise tähtaeg

25.01.2021

Toimumise koht

Tallinn, Ehitajate tee 5, Tallinna Tehnikaülikool

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)

Sihtgrupp

kõrgharidusega isikud, kes soovivad õpetada kutse- või üldhariduskoolis tehnikavaldkonna õppeaineid

Eesmärk

kujundada tehnikaõpetajale isikupärast tehniliste ainete õpetussüsteemi, arvestades inseneripedagoogika rakenduslikke võimalusi õpetamisel;
õppida tänapäevaste mõjusate inseneripedagoogika strateegiate, mudelite ja õppemeetodite analüüsi ja rakendamist õppeainete integreeritud õpetamiseks;
tutvuda tähtsamate tehniliste õppevahendite, seadmete ja õppeprotsessis kasutatavate tehniliste süsteemidega, nende kasutusala, tööpõhimõtete ja käsitsemisega;
õppida valima ja kasutama sobivat esitlustehnikat visualiseerimise põhireegleid arvestades; õppida visuaalsete õppematerjalide kujundamist ja esitlusprogrammide kasutamist; õppida kasutama meediat, e-õpet, virtuaalseid keskkondi ja sisuhaldussüsteeme tehnikaõpetuses.

Sisu

Põhilised tehnilised õppevahendid, seadmed ja õppeprotsessis kasutatavad tehnilised süsteemid, nende kasutusala ja tööpõhimõte. Esitlemise tehnikad. Klassikalised ja tänapäevased tehnilised õppevahendid ja tehnoloogiad. Näitlike õppematerjalide kujundamine ja esitlusprogrammid. Näitlikustamise põhireeglid: teksti visualiseerimine, kujundamise strateegia, heli kasutamine. Tehnilised õppevahendid õppetöös. Esitlustehnika ja esitlusvahendid. Esitlusvahendite valikupõhimõtted. E-õpe - kontseptsioon ja vajadus. E-õppe komponendid. E-õppe portfell, virtuaalsed keskkonnad ja tehnikad. E-õppe standardid ja regulatsioonid. E-õppe kursuse elemendid. Moodle. E-kursuse struktuur ja korraldus. Didaktika e-õppes. E-kursuse analüüs ja efektiivsuse hindamine. E-õppe korraldamine. Tänapäevased tehnoloogiad.

Õpiväljundid

kavandab didaktiliselt mõjusat õppetööd ja erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid; analüüsib õppeprotsessi, valib õpieesmärkide täitmise toetamiseks parima komplekti IKT ja tehnilistest õppevahenditest, põhjendades valikut; tunneb sobilikke seadmeid ja õppeprotsessis kasutatavaid tehnilisi süsteeme; oskab valida, kujundada, hinnata ja rakendada didaktiliselt mõjusat esitlustehnikat visualiseerimise põhireeglitest lähtudes; kasutab õppimist toetavat e-õpet, virtuaalseid keskkondi ja sisuhaldussüsteeme.

Eeldused

kuulumine sihtgruppi

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.

Lõpetamistingimused

Tehnikaõppe didaktika praktikumi raames rakendatakse tehnikaõppe didaktika ainekursusel omandatud teadmisi ja oskusi. Praktikumi eesmärki, korraldust ja ülesandeid tutvustatakse sissejuhatavas seminaris ning sellele järgneb õppurite iseseisev töö. Arvestusel analüüsitakse ja esitletakse õppeülesannete tulemusi.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Tiia Rüütmann, PhD

Kursuse hind

240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 5090270, elina.ojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1