HRC0146/1 - Koolieelse lasteasutuse juhtimine
Toimumise aeg
11.03.2019 - 31.05.2019
Registreerimise tähtaeg
06.03.2019
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Terra hoone IV korrus ruum täpsustub
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)
Sihtgrupp
koolieelse lasteasutuse kahe- või kolmeliikmeline meeskond
Eesmärk
õppida looma tingimusi koostöiseks muutuste juhtimiseks lapse arengukeskkonna kujundamisel
Sisu
Täienduskoolituse õppekava aluseks on juhtimiskompetentsid haridusasutuse juhi kompetentsimudelist lähtuvalt.
I Muutuste juhtimine lapse arengu toetamisel (juhtimine kui pedagoogiline eestvedamine, kaasav juhtimine, võimestav juhimine, tõenduspõhine juhtimine. Muutuste protsessi kavandamine ja juhtimine: visiooni loomine lapse arengust lähtuvalt (lapse arengukeskkond), jagatud arusaamade kujundamine ja aruteluks keskkonna loomine muutuste elluviimisel. Arenguvajaduse kavandamine, ellviimine ja tulemuste hindamine).
II Tulemuslik meeskonna juhtimine ja jagatud juhtimine (meeskonnatöö väljakutsed ja eelised, õpetajates valmiduse kujundamine meeskonnatööks, õpetajate motivatsioon, võimestamine. Õpetaja kui liider ja meeskonna juht. Erinevad koostöövormid: õpetajate õpigrupid, mentorlussüsteem jt. Koostöövahendid ja -tehnikad, materjalide jagamise keskkonnad (Drive jt keskkonnad), visualiseerimise tehnikad (White board meetings) jt.
III Võrgustikutöö ja koostöö lastevanematega (koostöö vanematega, vanemate teavitamine ja kaasamine lasteasutuse töösse, vanemate koolitus, lapse arenguvestlused ja ühine arengu analüüs. Võrgustikutöö, kogemuste jagamine ja koostöö teiste asutustega).
IV Juhi töökeskkond ja enesehindamine (koolieelse lasteasutuse juhi kompetentsid. Juhi eneseareng ja hindamine, oskus toime tulla oma stressiga, analüüsida enda töökeskkonda, tegevust ja kavandada arenguvajadusi.
Õpiväljundid
tunneb muutuste juhtimise protsesse ja oskab kasutada töövahendeid muutuste hindamiseks lapse arengukeskkonna kujundamisel; kavandab ühe praktilise muutuse protsessi, viib ellu ja analüüsib tulemust lapse arengukeskkonnast lähtuvalt; tunneb jagatud juhtimise põhimõtteid ja oskab kujundada ja juhtida meeskonda ja kasutada erinevaid kaasamise tehnikaid; oskab toime tulla oma stressiga, analüüsida enda tööd, juhi pädevusi ja kavandada arenguvajadusi.
Eeldused
kõrgharidus ja pedagoogilise töö kogemus alushariduses
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. E-keskkonna tugi.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest. Õppekavaga on seotud 2 igapäevaselt erialaselt praktiseerivat õppejõudu.
Lõpetamistingimused
Õpe jaotub neljale 3-päevasele moodulile. Õppepäeva kestus 8 ak tundi. Igas moodulis on üks õppekäik. Lähiõppe vahepealsel ajal tuleb teha iseseisvad tööd (kavandada muutuse visioneerimine ja koostada selle rakendamiseks tegevuskava; meeskonnatöö analüüs muudatuse elluviimisel; elluviidud muudatuse tulemuse analüüs lapse arengukeskkonnast lähtuvalt; eluviidud muutuste tegevuskava tutvustamine ja enda tegevuse analüüs muutuste protsessis).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Eve Eisenschmidt (vastutav õppejõud), Silvi Suur, Triin Rass, Krista Haak, Kätlin Vanari, Reet Sillavee, Riina Läll, Jüri Käosaar, Veronika Rogalevitš, Kerstin Kööp, Carmen Soo, Krista Haak, Tuuli Vellamaa
Kursuse hind
2500 EUR (grupihind, hinnale ei lisandu km)
Maksumus 3-liikmelisele meeskonnale 2500 eurot. Üksikosaleja hind 1155 eurot. Hind sisaldab koolitusi, õppekäike, koolitusmaterjale ja toitlustust.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, marika.kutskova@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
25
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
11.03.2019 | - | I moodul: 11. - 13. märts | ||
01.04.2019 | - | II moodul: 1. - 3. aprill | ||
15.04.2019 | - | III moodul: 15. - 17. aprill | ||
20.05.2019 | - | IV moodul: 20. - 22. mai |