HRC0679/1 - Mentorluse tööriistad kooliõpetajate toetamisel

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

08.05.2024 - 14.08.2024

Registreerimise tähtaeg

07.05.2024

Toimumise koht

Rakvere, Tammiku 13, Villa Theresa

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)

Sihtgrupp

üldhariduskooli õpetajad ja töötajad

Eesmärk

õppida koostöiselt töökohal eestikeelsele hariduse üleminekul, mõtestada mentorlust kui koostöist töökohal õppimise võimalust, mõista enda rolli ja tegevusi mentorsuhtes ning arendada oskusi, kuidas partnerlussuhtes enam õppida ja teise professionaalset arengut toetada.

Sisu

I Õpetajaks kujunemine ja haridusasutusega kohanemine
Mentorlus kui koostöine õppimine. Mentorsuhte võimalused toetada alustava õpetaja ja kogenud kolleegi professionaalset arengut. Mentorluse roll õppijakeskses koolis. Professionaalse arengu seaduspärasused. Õppija ning õppimise toetaja roll, ülesanded ja oskused. Eesmärgistamine ja analüüs.
II Mentorlus kui dialoog. Koostöine õpikäsitus. Sotsiaalne ja emotsionaalne kompetentsus. Õppimist toetavad ja takistavad suhtlusviisid. Suhtlemisoskused ja enesekohased oskused. Aktiivne kuulamine, küsimuste esitamine. Kokkuvõtete tegemine. Minakaitse vältimine. Suhtlustasandid ja -tõkked.
III Õpetamine ja emotsionaalne praktika. Stress ja selle juhtimine. Tunded ja nende juhtimine. Kohalolu ja eemale astumine.
IV Mentorlus professionaalse arengu toetamisel. Koostöised tegevused professionaalses arengus. Supervisioon kui positsiooni muutus.
V Vaatlus. Professionaalset arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside.
VI Fookus ja eesmärgid. Tagasiside ja eneseanalüüs. Eneseanalüüsi toetavad eri meetodid. Coaching õppimise toetamisel. Tegevuslikud meetodid.
VII Väärtustele toetumine ja eesmärkide suunas tegutsemine. Viis sammu eesmärkide seadmiseks. Mõtteviisi mõju õppimisele.
VIII Tähistamine. Mentorlus kui protsess. Õnnestumiste tähistamine. Tugevuste kaardistamine. Jõustamine. Väärtustav uurimine. Mentori ja õpetaja enesehoid.

Õpiväljundid

Mõistab koostöist töökohal õppimise tähendust haridusorganisatsioonis ja selle mõju individuaalsele õppimisele, teadvustab mentorluse võimalusi vastastikuse õppimise toetamiseks, mõistab sotsiaalse ja emotsionaalse õppimise olulisust ning kasutab mentorsuhtes dialoogi, analüüsib ennast õppija, uurija ja teise inimese õppimise toetajana, seab eesmärke ja annab professionaalset arengut toetavat tagasisidet.

Eeldused

Koolitusele on oodatud alustavad ja kogenud õpetajad, kes soovivad õppida ja toetada kolleegide õppimist mentorsuhtes.

koolitaja kompetentsus

Koolituse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Koolitus on kogemuslik. Vestlused, rollitreening, töö väikestes gruppides, situatsioonide vaatlemine ja analüüs. Iseseisev töö: õpitu praktika ja õpipäevik.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kaia Lainola ja Mari Mall Feldschmidt

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

18

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
08.05.2024 10:00-16:15
09.05.2024 10:00-16:15
22.05.2024 10:00-16:15
23.05.2024 10:00-16:15
12.06.2024 10:00-16:15
13.06.2024 10:00-16:15
13.08.2024 10:00-16:15
14.08.2024 10:00-16:15