IKC0063/2 - Lõimitud teemapõhine õpetamine I ja II kooliastmes

NB! Registreerumine on AVATUD siin: https://koolitus.hitsa.ee/training/1667
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

13.09.2018 - 30.11.2018

Registreerimise tähtaeg

10.05.2018

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool

Maht

78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 32 tundi, iseseisevõpe 46 tundi)

Sihtgrupp

Klassiõpetajad, põhikooli aineõpetajad

Eesmärk

Õppida kogemusõppe kaudu looma ja juhtima lõimitud õppeprotsessi ning rakendama terviklikku teemapõhist metoodikat.

Sisu

Holistiline õppekava koolis – õpikäsituse põhimõtted. Mis on lõiming? Tõelise õppimise tähenduslikkus ja eesmärgipärasus tegevustes. Lõimingu sisemine ja väline mõõde ning tähenduslikkus õppimisele. Lõimingu kihilisus õppekava rakendamisel läbi 4 põhimõtte: õppija-kesksus, elulisus ja avajadused, loovus ja aktiivsus, lahenduskesksus. Teemapõhine ehk aineteülene õppeprotsessi korraldus. Lõimingutsentrid õppe kavandamisel. Õpetaja ja õppija autonoomia teemapõhise õppe korraldamine ja õppetegevuse kavandamine, eesmärgistamine ja õpitulemuste saavutamine. Grupi tegevused, arutelud ja loominguline uurimine õppimisel. Avatud õpikeskkonnad (Outdoor Learning) teemapõhisel uurimisel. teemapõhise õppe ja üldõpetuse ühisjooni ning võimalik ülekanne õppimisse. Hindamisest teemapõhise õppe rakendamisel. Õpetaja tegevuskava koostamine teemapõhise õppe läbiviimiseks. Õppekäik - tunni vaatlus.

Õpiväljundid

• tunneb teemapõhise metoodika rakendamise põhimõtteid õppekava eesmärkide realiseerimiseks ja oskab asjakohaselt lõimingut kasutada;
• oskab kavandada teemapõhise õppe õppeprotsessi ning kujundada vastavaks õpikeskkonna;
• oskab kohandada teemapõhiseks õppimiseks õppemeetodeid ja õppevara ning toetab õppimist haridustehnoloogiliste vahenditega;
• oskab rakendada teemapõhist lähenemist ning anda õppijatele tagasisidet;
• oskab reflekteerida kutsestandardist tulenevalt oma professionaalset toimetulekut teemapõhise õppe kavandamisel.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.

Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

6 õppepäeva (toimuvad sessiooniti)=2+1+2+1 (kokkuvõte ja refleksioon). Kahe õppesessiooni vahele jääb aeg praktiliste iseseisvate õppeülesannete tegemiseks ja ka rakendamiseks ning analüüsimiseks. Õpe on korraldatud õppijat aktiivselt kaasavaks. Iga käsitletav teema saab õppijale omaseks läbi isikliku kogemuse. Õpitut analüüsitakse ja mõtestatakse teoreetiliselt koolitusel. Koolitusele on loodud tugi e-õppe keskkonnas Moodle. Koolitus on aktiivõppe-põhine ning rajatud koostöise õppimise põhimõtetele. Kogu koolituse vältel on rakendatud õpetaja enese analüüsimiseks eneseuurimise (self study) meetodit, mida peetakse jõustatumaks õpetaja uurimismeetodiks õppekava rakendamisel (Pinar, 1981).

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

PhD, Airi Kukk ; Jt praktikud

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, Kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20