HRC0215 - Nõustamise alused
Sihtgrupp
lasteaia- ja kooliõpetajad, eripedagoogid, abiõpetajad, õpiabirühma õpetajad, HEV koordineerijad, koolitusspetsialistid, noorsootöötajad, tegevusjuhendajad, sotsiaalpedagoogid, lapsevanemad, nõustamiskeskuste spetsialistid, huvikoolide, lastehoiuasutuste, kohalike omavalitsuste ja mittetulundusühingute spetsialistid
Eesmärk
teada nõustamise aluseid, nõustatavate vajadusi, nõustamisprotsessi ülesehitust ja nõustamistegevuses kasutatavaid meetodeid; arendada nõustajale vajalikku eneseteadlikkust ning kujundada valmisolek nõustamistegevuseks.
Sisu
Nõustamise tähendus. Teoreetilised lähenemised nõustamispsühholoogias. Episoodiline nõustamine, mikronõustamine. Nõustamise kontekst. Nõustajaroll teiste ametirollide kõrval. Nõustamissuhe ja nõustamispädevus. Nõustamisruumi loomine. Nõustamise eesmärgid ja meetodid. Nõustamisprotsess. Edasisuunamine, koostöö tugispetsialistidega. Nõustamiseetika.
Eeldused
Kõrghariduse I astme olemasolu. Valmisolek õppida koos eriala üliõpilastega vastavalt tsükliõppe tingimustele.
Õpiväljundid
teab nõustamise põhimõtteid ja meetodeid; mõistab nõustajarollile esitatud ootusi; analüüsib erinevaid situatsioone ja hindab neis esinevat nõustamisvajadust.
kasutab lihtsamaid nõustamismeetodeid; teadvustab enda nõustamispädevust ja arenguvõimalusi.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest
Maht
156 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee