HRC0279 - Väikelaste kõne arengu toetamine II: kõne rajab tee lugemise ja kirjutamiseni
Sihtgrupp
lasteaiaealiste lastega tegelevad inimesed (lastehoiu töötajad, lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugiisikud, erirühmaõpetajad, tugispetsialistid, kakskeelse rühma personal)
Eesmärk
õppida praktilisi väikelaste kõne arendamise strateegiaid, mida saab kasutada rühma igapäevaste tegevuste juurde ning mille abil saab luua lasteaiarühmas parima keskkonna lugemise ja kirjutamise eesoskuste arendamiseks.
Sisu
Positiivse suhtumise kujundamine lugemisse ja kirjutamisse. Sobivate raamatute valimine; praktilised strateegiad, kuidas muuta raamatute vaatamise ja ettelugemise aeg võimalikult arendavaks. Lugemise ja kirjutamise eeloskuste kujundamine
Eeldused
Läbitud on koolitus Väikelaste kõne arengu toetamine I: Kõne arendamine lasteaia rühmas.
Õpiväljundid
teab, kuidas kujundada rühmas positiivne suhtumine lugemisse ja kirjutamisse, oskab valida kõne arendamiseks sobivad raamatud lastele ettelugemiseks; teab konkreetseid võtteid, kuidas muuta raamatu vaatamine/ ettelugemine interaktiivseks ning kõnet arendavaks, teab konkreetseid strateegiaid, kuidas kujundada lugemise ja kirjutamise eeloskusi enda rühmas; oskab täita (ja täidab) tööplaani, et aidata erivajadusega/problemaatilist last rühmas.
Õpikeskkond
Tagatud on nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
7 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee
Koolitaja
Liis Themas