IKC0077 - Kaasav haridus - iga õppija huve arvestav õppimise ruum
Sihtgrupp
Põhikooli õpetajad
Eesmärk
tutvuda kaasava hariduse tänapäevase lähenemisega ja analüüsida praktikaid ning reflekteerida oma kogemust kaasava hariduse kontekstis.
Sisu
I Kaasava hariduse põhimõtted ja seadusandlik alus
Kaasav haridus: kaasaegsed põhimõtted, seadusandlik alus, senised praktikad. Õpetaja roll toimetulekuks hariduslike erivajadustega õpilastega. Varase märkamise ja kaasamise rollid koolis.
II Õpetaja roll ja toimetulek
HEV õpilaste toetamise põhimõtted ja meetodid kaasava hariduse tingimustes. Õppekeskkonna kohandamine, nõustamine ja võrgustikutöö.
IÕK ja käitumise tugikava koostamine ning rakendamine, õpetamine eriklassis (õpiraskustega õpilaste klass, väikeklass). Õppekäik.
III Hariduslike erivajaduste liigitus
Hariduslike erivajaduste liigitus, enam levinud hariduslikud erivajadused, õpilaste toetamine lähtuvalt nende erivajadusest ja erinevate õppeainete võimalustest. Düsleksia, düsgraafia ja düskalkuulia mõju õppimisele, sekkumise ja ületamise võimalused. Praktilised harjutused ja tegevused
Eeldused
kuulumine sihtrühma
Õpiväljundid
- on tutvunud kaasava hariduse kaasaegsete seisukohtadega ning erinevate maade praktikatega
- on teadlik oma õpetamiskogemusest, oskab arvestada oma õpetamispraktika tugevuste ja nõrkustega
- oskab luua ja kohandada oma õpetamispraktikaks vajalikke meetodeid
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
78 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee.