HRC0256 - Õppimist toetav klassikliima – õnneliku õpetaja valem

Sihtgrupp

üldhariduskoolide õpetajad ja noortega töötavad professionaalid

Eesmärk

kujundada praktilisi teadmisi ja oskusi vaimselt terve ja turvalise õpikeskkonna loomiseks nii õpilastele kui ka õpetajatele.

Sisu

Isemääramisteooria ja autoomne motivatsioon, võimekususkumused, arengut toetav tagasiside, klassiruumi sotsiaalne õppekava, prosotsiaalne käitumine ja selle roll klassiruumis, sotsiaalsed oskused, emotsionaalne eneseregulatsioon, mitteformaalsed õppemeetodid sotsiaalsete oskuste soodustajana, metakognitsioon.

Eeldused

kuulumine sihtrühma; valmisolek õppida, oma praktikat reflekteerida, rakendada uusi strateegiaid ja luua õpitu reflekteerimiseks virtuaalne õpimapp eDidaktikumi keskkonnas.

Õpiväljundid

mõtestab klassiruumi kokkulepete olulisust klassiruumikultuuri kujundamisel ning analüüsib isiklikku praktikat; kirjeldab ja rakendab viise, kuidas toetada õpilaste baasvajadusi klassiruumis, analüüsib isiklikku praktikat; kirjeldab motiveeriva ja arengut toetava tagasiside olulisi tunnuseid ja praktiseerib arengut toetava tagasiside andmist ja selle soodustamist klassiruumis; kirjeldab strateegiaid õpilaste sotsiaalsete oskuste ja emotsionaalse eneseregulatsiooni toetamiseks ja väärtustab õpetaja rolli nende protsesside arengu toetamisel; mõtestab mitteformaalsete õpimeetodite rakendamise võimalusi turvalise klassiruumiõhkkonna kujundamisel ja rakendab kolme meetodit oma õpilastega; väärtustab enese säästmise olulisust õpetaja töös, nimetab eri strateegiaid isikliku vaimse tervise hoidmiseks ja rakendab neid; analüüsib isiklikku turvatunnet ja heaolu tegevuses õpilastega ja kavandab sellest lähtuvalt isikliku tegevuskava järgmiseks õppeaastaks .

Õpikeskkond

Tagatud on nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Grupiga lepitakse alguses kokku, milline e-keskkond saab kursuse keskkonnaks. Lisaks lepitakse kokku teiste (suhtlus)keskkondade ja –kanalite osas.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

78 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kulli.rauk@tlu.ee

Koolitaja

Kadi Georg, Triin Ulla