HKC0169 - Hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste õpetamine ja nende õppetegevuse toetamine kutseõppeasutuses
Sihtgrupp
kutseõppeasutuse õpetajad, abiõpetajad, hariduslike erivajadustega õpilastega tegelevad haridustöötajad
Eesmärk
saada tuge toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega (HEV) õpilastega; omandada praktilisi baasteadmisi ja saada tööriistu HEV õpilaste õpetamiseks.
Sisu
Õppematerjalide koostamine ja kohandamine õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt. Praktilised nõuanded õpetajale, kuidas õpetada erivajadusega õppijat. Tööriistad, mida saab õppe korraldamisel kasutada, metoodilised võtted. Sobivad reageerimised. Õpetatavast erialast lähtuva õppematerjali koostamine.
Üld- ja tõhustatud toe olemus, põhikooli lõpetajate profiil. Levinumad erivajaduste põhjused. Raskete vestluste läbiviimine. Individuaalse arengu jälgimise kaardi ja IÕK erinevused ja olemus. Õpiraskuse olemus. Kerge vaimne alaareng, kutseõppes õppimine. Aktiivus- ja tähelepanuhäirega õpilane. Käitumishäired teismeeas. Pervasiivse arenguhäire olemus. Depression. Ärevushäired. Sõltuvushäired. Õpetaja toetamine õppetöös. Stress ja läbipõlemine. Kaassõltuvus
Eeldused
Kutsekoolis õpetamise kogemus
Õpiväljundid
orienteerub HEV õpilaste õpetamise ja õppimise toetamise temaatikas; kohaldab ja koostab õppematerjale õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt; teab haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise võimalustest.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused, e-keskkonna tugi.
Koolitaja kompetentsus
Eripedagoog, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
65 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haapsalu kolledž, koolitus@hk.tlu.ee, 4720243
Koolitaja
Kristin Binsol