HKC0169 - Hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste õpetamine ja nende õppetegevuse toetamine kutseõppeasutuses

Sihtgrupp

kutseõppeasutuse õpetajad, abiõpetajad, hariduslike erivajadustega õpilastega tegelevad haridustöötajad

Eesmärk

saada tuge toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega (HEV) õpilastega; omandada praktilisi baasteadmisi ja saada tööriistu HEV õpilaste õpetamiseks.

Sisu

Õppematerjalide koostamine ja kohandamine õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt. Praktilised nõuanded õpetajale, kuidas õpetada erivajadusega õppijat. Tööriistad, mida saab õppe korraldamisel kasutada, metoodilised võtted. Sobivad reageerimised. Õpetatavast erialast lähtuva õppematerjali koostamine.
Üld- ja tõhustatud toe olemus, põhikooli lõpetajate profiil. Levinumad erivajaduste põhjused. Raskete vestluste läbiviimine. Individuaalse arengu jälgimise kaardi ja IÕK erinevused ja olemus. Õpiraskuse olemus. Kerge vaimne alaareng, kutseõppes õppimine. Aktiivus- ja tähelepanuhäirega õpilane. Käitumishäired teismeeas. Pervasiivse arenguhäire olemus. Depression. Ärevushäired. Sõltuvushäired. Õpetaja toetamine õppetöös. Stress ja läbipõlemine. Kaassõltuvus

Eeldused

Kutsekoolis õpetamise kogemus

Õpiväljundid

orienteerub HEV õpilaste õpetamise ja õppimise toetamise temaatikas; kohaldab ja koostab õppematerjale õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt; teab haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise võimalustest.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused, e-keskkonna tugi.

Koolitaja kompetentsus

Eripedagoog, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat.

Maht

65 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haapsalu kolledž, koolitus@hk.tlu.ee, 4720243

Koolitaja

Kristin Binsol