HKC0075 - Õpetaja professionaalse arengu toetamine tunni vaatlusest lähtuvalt II
Sihtgrupp
Tegevõpetajad
Eesmärk
saada tuge ametialaseks arenguks õpetaja või õppealajuhatajana tänapäevase õppeprotsessi läbiviimise, üldpädevuste kujundamise ja õppimist toetava hindamise vallas, et osata analüüsida õppetundi; õppida andma tagasisidet tunni vaatluse põhjal, et toetada õpetajat eneserefleksiooni ja eneseanalüüsi harjumuste kujunemisel.
Sisu
Õpetaja professionaalse arengu toetamise võimalused. Tunni vaatlus kui kahepoolne infovahetus. Õppimist toetava hindamise strateegiad. Üldpädevuste kujundamise põhimõtted. Tunni vaatlus lähtuvalt üldpädevuste kujundamisest ja õppimist toetavast hindamisest. Õppetunni analüüs ja õpetaja professionaalset arengut toetava tagasiside andmine. Õpetaja eneseanalüüsi suunamine küsimuste abil.
Eeldused
Õppealajuhatajana töötamise kogemus
Õpiväljundid
tunneb üldpädevuste kujundamise ja õppimist toetava hindamise põhimõtteid ja oskab vastavalt sellele õppetundi analüüsida; oskab anda tagasisidet õppimist toetavast õppeprotsessi juhtimisest; esitada küsimusi, mis aitavad oma tööd analüüsida ja edasisi eesmärke seada.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus
Maht
26 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haapsalu kolledž, Ene Hiiepuu, ene.hiiepuu@hk.tlu.ee