HRC0113 - Positiivsed koolisuhted ja koostöise õpikeskkonna loomine
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
õppida looma võimalusi positiivse mikrokliima kujundamiseks, enda heaolu ja tööga rahulolu tagamiseks ning kööstöisete suhete arendamiseks koolis.
Sisu
Positiivsed koolisuhted ja koostöise õpikeskkonna loomine.
Positiivsed koolisuhted ja positiivne koolidistsipliin. Eri tasandite õpikeskkonna ja mikrokliima kujundamise võimalused. Väärtusjuhtimine klassis ja koolis. Õpetaja isiksus ja professionaalne identiteet. Õpetaja psühholoogiline heaolu ja toimetulek. Enesehinnag ja enesekindlus. Koostöö ja suhted õpilaste ja kolleegidega.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
Õpiväljundid
- kujundab positiivset mikrokliimat klassi ja kooli tasanditel;
- oskab analüüsida enda rolli õpetajana (sh klassijuhatajana) õppe- ja kasvatusprotsessis: koostöös õpilaste, kolleegide ja lapsevanematega;
- teab psühholoogilise heaolu omadusi, eluga rahulolu mõjutavaid olulisi tegureid;
- teadvustab positiivsete, koostöiste suhete ja tööga rahulolu seoseid, oskab toetuda sellele oma igapäevases töös.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Grupiga lepitakse alguses kokku, milline e-keskkond saab kursuse keskkonnaks. Lisaks lepitakse kokku teiste (suhtlus)keskkondade ja –kanalite osas.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
26 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 6199520, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee