HRC0113 - Positiivsed koolisuhted ja koostöise õpikeskkonna loomine

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

õppida looma võimalusi positiivse mikrokliima kujundamiseks, enda heaolu ja tööga rahulolu tagamiseks ning kööstöisete suhete arendamiseks koolis.

Sisu

Positiivsed koolisuhted ja koostöise õpikeskkonna loomine.
Positiivsed koolisuhted ja positiivne koolidistsipliin. Eri tasandite õpikeskkonna ja mikrokliima kujundamise võimalused. Väärtusjuhtimine klassis ja koolis. Õpetaja isiksus ja professionaalne identiteet. Õpetaja psühholoogiline heaolu ja toimetulek. Enesehinnag ja enesekindlus. Koostöö ja suhted õpilaste ja kolleegidega.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

Õpiväljundid

- kujundab positiivset mikrokliimat klassi ja kooli tasanditel;
- oskab analüüsida enda rolli õpetajana (sh klassijuhatajana) õppe- ja kasvatusprotsessis: koostöös õpilaste, kolleegide ja lapsevanematega;
- teab psühholoogilise heaolu omadusi, eluga rahulolu mõjutavaid olulisi tegureid;
- teadvustab positiivsete, koostöiste suhete ja tööga rahulolu seoseid, oskab toetuda sellele oma igapäevases töös.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Grupiga lepitakse alguses kokku, milline e-keskkond saab kursuse keskkonnaks. Lisaks lepitakse kokku teiste (suhtlus)keskkondade ja –kanalite osas.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

26 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 6199520, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee

Koolitaja