IKC0094 - Õppimist toetav hindamine
Sihtgrupp
Üldhariduskooli õpetajad, õppealajuhatajad
Eesmärk
saada tuge ametialasele arengule õpetajana õppeprotsessi mõtestamise, kujundava hindamise ja selleks sobilike meetodite rakendamise osas
Sisu
Nüüdisaegne õpikäsitus, 21. saj õpioskused ning nende toetamine hindamise abil. Kaasaegne õpikäsitus ja hindamine (RÕKi põhjal). Kokkuvõttev- ja kujundav hindamine. Kujundava hindamise olemus: mõiste, eesmärk, protsess. 21. sajandi õpioskused, nende seos nende seos üldpädevuste ja kujundava hindamisega. Kujundav hindamine kui terviklik õppeprotsess. Kujundava hindamise mõju õpimotivatsioonile ja eneseregulatsiooni toetamisele. Õppimist toetav hindamine ja tagasiside. Tagasiside ja kujundav hindamine. Õppijat toetav (hinnanguvaba) tagasiside. Võimekususkumused (ability beliefs) ja õpetaja roll juurdekasvu usku (growth mindset) toetava tagasiside andmisel. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) roll ja võimalused hindamisel ja tagasisidestamisel. Õpitulemustest ja kriteeriumidest lähtuv tagasisidestamine erinevates ainetes. Pädevuspõhine tagasiside, mõtlemistasandite taksonoomiale põhinev tagasiside. Õppija enesehindajana: tagasisidest eesmärkideni. Sessioonide vahele jääv aeg on praktiliste iseseisvate ülesannete tegemiseks ja õpitu rakendamiseks ning analüüsimiseks. Kursusele on loodud oma veebikeskkond, kus jagatakse õppematerjale, soovitusi lisalugemiseks jm olulist. Veebikeskkonda pannakse tagasisidestamiseks üles ka õppijate poolt koostatud iseseisvad tööd.
Eeldused
õpetaja amet
Õpiväljundid
teab kujundava hindamise eesmärke, sisu ja rakendusvõimalusi; mõistab õpilase ja õpetaja rolle ja vastutust kujundava hindamise protsessis; analüüsib õpilaste õppimist ja oma tööd; kasutab uusi teadmisis õppimist toetava tagasiside andmisel ning õpetamise kavandamisel ja arendamisel; rakendab õppeprotsessis erinevaid õppimist ja arengut toetava tagasisidestamise viise
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
52 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Külli Rauk; 6199523; kulli.rauk@tlu.ee