HRC0254 - Õpetaja digipädevused alus- ja alghariduses – digipöörde võti

Sihtgrupp

lasteaiaõpetajad, I kooliastme õpetajad, tugispetsialistid, juhid

Eesmärk

saada tuge digipädevuste arengule rakendamaks mitmekesiseid haridustehnoloogilisi võimalusi lõimitud õppeprotsessis alus- ja alghariduses; kujundada valmisolek ja praktilised oskused järjepidevaks enesearenguks digipädevuste valdkonnas.

Sisu

I Kutsealane areng ja kaasatus. Õpetaja digipädevused kutsestandardis ja DigCompEdu raamistikus. Õpetaja digipädevuste analüüs ja enesearengu kavandamine. E-portfoolio võimalused. Õpivõrgustikud õpetaja enesearengus. Õpetaja roll õppija arengu ja õppimise toetamisel ning soodsa õpikeskkonna loomisel. Digitehnoloogiate rakendamine suhtlemises ja koostöös erinevate huvigruppidega (kolleegid, vanemad, õppijad).

II Digiõppevara. Digiõppevara valimine, kohandamine ja loomine. Digiõppevara kvaliteet. Autoriõigused. Digiõppevara asjakohasus õppe-eesmärkide saavutamisel.

III Õppimine ja õpetamine. Probleemilahendusoskus. Digitehnoloogiate praktilised võimalused õppimisel ja õpetamisel. Koostöine õppimine. Digitehnoloogiliste lahenduste disainimine ja rakendamine õppeprotsessi erinevates osades. Lõimitud õppetegevuste/tundide disainimine.

IV Hindamine. Digitehnoloogiate võimalused hindamisel ja lapse arengu analüüsimisel. Õppija (lapse) e-portfoolio. Õppija ja vanema kaasamine õppija arengu hindamisse ja analüüsimisse digitehnoloogiate abil. Digitaalsed andmed õppija õppimise toetamisel.

V Õppijate võimestamine ning õppija digipädevuste kujunemise toetamine. Õppija digipädevused. Info- ja meediakirjaoskus. Netikett (suhtlemine, vastutus). Õppe diferentseerimine ja personaliseerimine. Õppijate motiveerimise võimalused digitehnoloogiate abil.

Eeldused

nii töötavad kui ka tööd alustavad lasteaia- ja I kooliastme õpetajad

Õpiväljundid

analüüsib ja hindab erinevate digitehnoloogiste võimaluste sobilikkust ja efektiivsust eakohases õppeprotsessis; rakendab digitehnoloogilisi võimalusi õppeprotsessi planeerimisel, läbiviimisel ja analüüsimisel ning õppija arengu ja õppimise toetamisel; mõtestab digitehnoloogiate rakendamise võimalusi eri huvigruppidega; analüüsib ja kavandab oma digipädevuste arengut.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik esitlustehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalusi jne.

Õppeprotsessis kasutatakse erinevaid digitehnoloogilisi võimalusi ja vahendeid ning rakendatakse võimalusel VOSK (Võta Oma Seade Kaasa) põhimõtet.

Koolitusel kasutatavad digivahendeid: arvuti, tahvelarvuti, nutitelefon, fotoaparaat, robootika vahendid, lisaseadmed ja rakendused. Koolitusel osalemine ei eelda vahendite olemasolu.

Lasteasutuse/kooli meeskonnale tellitava koolituse puhul lähtub koolituskava konkreetse haridusasutuse tulevikku vaatavatest võimalustest ja vajadustest.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523, kulli.rauk@tlu.ee

Koolitaja

Kaire Kollom, Linda Helene Sillat