HRC0096 - Suhtlemise süsteemsete seaduspärasuste ja positiivse kasvatuse põhimõtete arvestamine noorsootöös
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
arendada oskust süsteemselt mõelda ning probleemolukordades eesmärgipäraselt tegutseda.
Sisu
Suhtlemise süsteemsete seaduspärasuste (R. Dilts) ja positiivse kasvatuse põhimõtete (J. Durrant) arvestamine noorsootöös.
Probleemolukordade kaardistamine ja süsteemne uurimine.
Mõjuvälja määratlemine.
Efektiivsete ja ebaefektiivsete sekkumisviiside teadvustamine ja eristamine.
Pedagoogiliste mõjutuste kolmnurk.
Ülekompenseeriva käitumise mõistmine
Teadlikustada noorte roll tänapäeva ühiskonnas.
Eeldused
töö õpetajana
Õpiväljundid
-tunneb süsteemse mõtlemise seaduspärasusi ja positiivse kasvatuse põhimõtteid;
-valmisolek eristada konfliktolukordades enda ja noore mõjuväljas olevat käitumist ning mõista noore käitumise sõnumeid.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
10 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 6199523; kulli.rauk@tlu.ee