IKC0116 - Õpetaja eneseanalüüs - miks, mida ja kuidas?
Sihtgrupp
koolieelsete lasteasutuste õpetajad
Eesmärk
õppida ennast õpetajana analüüsima ning mõtestama läbi erinevate asjakohaste meetodite ja lähenemiste.
Sisu
Õpetaja eneseanalüüsi oskuse olulisus ja kasulikkus õpetaja professionaalse arengu toetamisel. Õpetaja arengut suunavad sisemised ja välised faktorid. Õpetaja peamised kompetentsid uuenenud kutsestandardist lähtuvalt: õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine; õpikeskkonna kujundamine; õppimise ja arengu toetamine; refleksioon ja professionaalne enesearendamine; nõustamine ja mentorlus. Eneseanalüüs ja refleksioon: mõisted, olemus, praktika. Õpetaja professionaalne areng töö analüüsi ja teiste sisehindamise meetodite abil. Õpetaja arengu suunamise võimalused meeskonnas: mentorlus, sotsiaalsed õppimise meetodid. Erinevate eneseanalüüsi vormide tutvustus. Õpetaja enesearengu kavandamise põhimõtted ja praktika.
Eeldused
töö koolieelse lasteasutuse õpetajana
Õpiväljundid
teab õpetaja arengut mõjutavaid faktoreid ja oskab eneseanalüüsi kaudu suunata oma professionaalset arengut õpetaja kutsele esitatud pädevusootustest lähtuvalt; mõistab oma rolli olulisust õppeasutuse erinevate tegevusvaldkondade arengu suunamisel lähtuvalt uuenenud kutsestandardi valdkondadest; oskab kasutada analüüsimeetodeid eneseanalüüsi koostamisel ja kavandada oma tööd analüüsi tulemustest lähtuvalt; oskab rakendada eneseanalüüsi võtteid igapäevatöös ja reflekteerida tööalaseid kogemusi kolleegidega vastastikuse arengu toetamise eesmärgil.
Õpikeskkond
haridusinnovatsioonikeskuse tänapäeavased auditooriumid, kus on olemas kõik koolituse läbiviimiseks vajalik, k.a video-, audio- ja arvutitehnika; õppekäik koolieelsesse lasteasutusse.
Koolitaja kompetentsus
Koolitajate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest. Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
52 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 6199 520, irina.birjukova_01@tlu.ee