HRC0396 - Kaasav alusharidus, õpetaja professionaalsuse ja organisatsioonikultuuri arendamine

Sihtgrupp

töötavad õpetajad, tugispetsialistid, juhtkonnaliikmed

Eesmärk

Kujundada valmisolek ja vajalikud teadmised kaasava hariduse tähenduslikuks rakendamiseks lasteaias.

Sisu

Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Kaasava hariduse indikaatorid. Mitmekesisus ja sotsiaalne õiglus. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik. Eestvedamine kaasava hariduspoliitika rakendamisel. Muutuste juhtimine ja enesehindamise raamistikud. Väärtused isiklikul ja organisatsiooni tasandil. Tugisüsteemid ja koostöö. Meeskonnatöö. Õpetaja kompetentsid kaasava hariduse rakendamisel. Tugiteenuste rakendumine. Alternatiivkommunikatsioonivahendid. Nägemis- ja kuulmislangusega laste arengu toetamine. Lasteaia sisehindamine ja välishindamine. Võrdsete võimaluste tagamine kõigile lastele.

Eeldused

Vajalik koolimeeskonna nõusolek, et koolituse käigus kogutavaid andmeid võib ülikool kasutada oma teadustöödes.

Õpiväljundid

teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi lasteaias; analüüsib kaasava lasteaia võtmekomponente ja nende koosmõju enda lasteaias; analüüsib enda rolli koostöövõrgustike töö toetamisel; planeerib, monitoorib, hindab oma tööd ja kavandab sellest lähtuvalt enesearengut; koordineerib tegevusi ja toetab kolleege õpikeskkonna analüüsimisel ja tõenduspõhisel arendamisel

Õpikeskkond

Õpe toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.

Koolitaja kompetentsus

magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5 aastat

Maht

260 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Tiiu Tammemäe, Pärje Ülavere