HRC0396 - Kaasav alusharidus, õpetaja professionaalsuse ja organisatsioonikultuuri arendamine
Sihtgrupp
töötavad õpetajad, tugispetsialistid, juhtkonnaliikmed
Eesmärk
Kujundada valmisolek ja vajalikud teadmised kaasava hariduse tähenduslikuks rakendamiseks lasteaias.
Sisu
Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Kaasava hariduse indikaatorid. Mitmekesisus ja sotsiaalne õiglus. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik. Eestvedamine kaasava hariduspoliitika rakendamisel. Muutuste juhtimine ja enesehindamise raamistikud. Väärtused isiklikul ja organisatsiooni tasandil. Tugisüsteemid ja koostöö. Meeskonnatöö. Õpetaja kompetentsid kaasava hariduse rakendamisel. Tugiteenuste rakendumine. Alternatiivkommunikatsioonivahendid. Nägemis- ja kuulmislangusega laste arengu toetamine. Lasteaia sisehindamine ja välishindamine. Võrdsete võimaluste tagamine kõigile lastele.
Eeldused
Vajalik koolimeeskonna nõusolek, et koolituse käigus kogutavaid andmeid võib ülikool kasutada oma teadustöödes.
Õpiväljundid
teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi lasteaias; analüüsib kaasava lasteaia võtmekomponente ja nende koosmõju enda lasteaias; analüüsib enda rolli koostöövõrgustike töö toetamisel; planeerib, monitoorib, hindab oma tööd ja kavandab sellest lähtuvalt enesearengut; koordineerib tegevusi ja toetab kolleege õpikeskkonna analüüsimisel ja tõenduspõhisel arendamisel
Õpikeskkond
Õpe toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Koolitaja kompetentsus
magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5 aastat
Maht
260 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee
Koolitaja
Tiiu Tammemäe, Pärje Ülavere