IKC0118 - Andeka õpilase toetamine koolis
Sihtgrupp
kooliõpetajad, õppe- ja kasvatustööga seotud isikud
Eesmärk
suurendada valmisolekut ja kompetentsust andekate lastega töötamiseks, omandada oskusi andekate laste õpetamiseks ja arengu toetamiseks koolis.
Sisu
Andekus kui õpilase hariduslik erivajadus. Andekuse erinevaid käsitusi. Andekate laste isiksuslikud, sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused. Loovus kui andekuse komponent. Andekate alasooritus. Andekate arengu stimuleerimise võimalusi. Andekate laste eripärad, nende toetamine ja suunamise võimalusi koolis. Andeka õpilase õpi- ja käitumisraskused, probleemide ennetamise ja lahendamise võimalused. Õppematerjali kohandamine vastavalt õpilaste vajadustele. Individuaalse õppekava koostamine. Koostöö ja meeskonnatöö koolis andekate õpilaste arengu toetamiseks. Koostöö võimalusi andekate laste vanematega.
Eeldused
töö õpetajana
Õpiväljundid
- teab andekuse käsitusi, andekate õpilaste iseloomustavaid faktoreid ja nende õppimist mõjutavaid tegureid;
- oskab märgata andekaid õpilasi ja leida võimalusi nende arengu toetamiseks koolis;
- oskab koostada individuaalset õppekava arvestades õpilase hariduslike erivajadusi ja kohandada õpiülesandeid vastavalt õpilase arengu tasemele;
- tunneb andekate laste vanemate ootusi ja oskab teha nendega koostööd.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
26 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusinnovatsiooni keskus, Irina Birjukova, 6199520, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee