IKC0098 - Kaasavad ja loovad meetodid õppetegevuses
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
õppida teadlikult valima ja rakendama oma igapäevases praktikas loovaid ja kaasavaid meetodeid, lähtudes õppetegevuse eesmärgist ja õppijate vajadustest.
Sisu
Kaasamislabor – õppimine grupis
Osalev õppimine: grupp ja õppimine, igaühe panuse olulisus. Kaasamine kui sotsiaalkonstruktivistliku ja holistilise õppimise eeldus ja perspektiiv. Erinevad kaasvad lähenemised õppetöös: avatud ruum, ring, maailmakohvik, elav raamatukogu.
Loovad meetodid õppetöös
Õppimine ja loovus. Loovuse toetamine. Erinevad loovad lähenemised õppimise toetamisel. Loojutustamine, rollimängud, visualiseerimine, loovkirjutamine jm.
Eeldused
õpetajana töötamine
Õpiväljundid
analüüsib meetodite valikut lähtuvalt eesmärgist ning valib välja sobiva; mõistab meetodite valiku põhimõtteid õppimise toetamise kontekstis; katsetab erinevaid kaasavaid ja loovaid meetodeid ning analüüsib neid.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 3 aastat, valdkonnas tegustemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
26 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk; 6199523; kulli.rauk@tlu.ee