HRC0240 - Praktikate juhendamine kui koos õppimise protsess – mida, mis eesmärgil ja kuidas?

Sihtgrupp

praktikajuhendajad

Eesmärk

saada baasteadmised ja -oskused, mis võimaldab koolipoolse praktikajuhendajana iseseisvalt juhendada ettevõttepoolseid praktikajuhendajaid ja praktikale minevaid õpilasi.

Sisu

Praktika protsessi kavandamine. Juhendamise põhimõtted ja ohukohad. Praktika juhendaja roll õppija arengu toetamisel. Eesmärkide täpsustamine ja nende saavutamine. Kontakti loomine ja hoidmine. Suhtlemisoskused ja -tõkked, suhtlemistasandid. Aktiivne kuulamine. Õppija arengut toetav tagasiside. Kriitika versus käitumise hinnanguvaba kirjeldus. Praktika hindamine.

Eeldused

praktikandi juhendmine

Õpiväljundid

- mõistab praktika korraldamise ja läbiviimise korda;
- oskab eesmärgistada õpilase ja ettevõttepoolse praktikajuhendaja juhendamise protsessi;
- oskab analüüsida ennast ja oma arengut ning õpilase taset ja arenguvõimalusi lähtuvalt kompetentsimudelist;
- analüüsib oma suhtlemisoskuste tugevusi ja arenguvõimalusi;
- tunneb kaasaegseid täiskasvanute koolitamisel kasutatavaid õppemeetodeid.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat

Maht

14 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 619 9859, elina.ojamets@tlu.ee

Koolitaja