HRC0041 - Muutunud õpikäsituse sisu ja muutuste vajadus
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
saada ülevaade muutunud õpikäsituse sisust ja muutumise vajadusest ning leida võimalusi õpetaja tööd ja koolikorralduse muutusi toetavaks organiseerimiseks.
Sisu
Muutunud õpikäsituse sisu ja muutuste vajaduse põhjused - õppija individuaalsusega arvestamine, muutuv keskkond. Üldpädevuste aluseks olevate protsesside (uskumused, motivatsioon, tunnetusprotsessid rõhuga täidesaatvatele funktsioonidele) käsitlemine, nende tundmine, kui akadeemilise- ja üldpädevuste arengule kaasaaitamise tingimus. Õpikäsituse muutust toetav õppekorraldus koolis.
Eeldused
õpetaja amet
Õpiväljundid
teab üldpädevuste aluseks olevaid protsesse ja oskab neid õppimise toetamisel arvestada; oskab leida lahendusi õpikäsituse muutust toetavatele õppekorralduslikele küsimustele üldpädevuste aluseks olevatest protsessidest lähtuvalt.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
6 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774; riina.stahl@tlu.ee
Koolitaja
Grete Arro, Kristi Vinter-Nemvalts