HRC0041 - Muutunud õpikäsituse sisu ja muutuste vajadus

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade muutunud õpikäsituse sisust ja muutumise vajadusest ning leida võimalusi õpetaja tööd ja koolikorralduse muutusi toetavaks organiseerimiseks.

Sisu

Muutunud õpikäsituse sisu ja muutuste vajaduse põhjused - õppija individuaalsusega arvestamine, muutuv keskkond. Üldpädevuste aluseks olevate protsesside (uskumused, motivatsioon, tunnetusprotsessid rõhuga täidesaatvatele funktsioonidele) käsitlemine, nende tundmine, kui akadeemilise- ja üldpädevuste arengule kaasaaitamise tingimus. Õpikäsituse muutust toetav õppekorraldus koolis.

Eeldused

õpetaja amet

Õpiväljundid

teab üldpädevuste aluseks olevaid protsesse ja oskab neid õppimise toetamisel arvestada; oskab leida lahendusi õpikäsituse muutust toetavatele õppekorralduslikele küsimustele üldpädevuste aluseks olevatest protsessidest lähtuvalt.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

6 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774; riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Grete Arro, Kristi Vinter-Nemvalts