HKC0109 - Hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste õpetamine ja nende õppetegevuse toetamine gümnaasiumis või kutseõppeasutuses

Sihtgrupp

gümnaasiumi või kutseõppeasutuse õpetajad, abiõpetajad, hariduslike erivajadustega õpilastega tegelevad haridustöötajad

Eesmärk

saada tuge toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega (HEV) õpilastega; kujundada praktilised baasteadmised HEV õpilaste õpetamiseks.

Sisu

Kooli üldtoe ja tõhustatud toe olemus - põhikooli lõpetaja profiil. Õpiraskus ja selle olemus. Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega õpilane. Pervasiivse arenguhäirega õpilane. Erinevad psüühikahäired - õpilase toetamise võimalused igapäevases töös. Individuaalse õppekava olemus gümnaasiumis ja kutsehariduses. Õpetaja toimetulek ja eneseabi töös tuge vajava õpilasega.

Eeldused

gümnaasiumis või kutseõppeasutuses õpetamise kogemus

Õpiväljundid

orienteerub HEV õpilaste õpetamise ja õppimise toetamise temaatikas; kohaldab ja koostab õppematerjale õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt, teab haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise võimalustest väljaspool kooli.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused jne. E-keskkonna tugi.

Koolitaja kompetentsus

Eripedagoog, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat.

Maht

16 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haapsalu kolledž, 4720243, koolitus@hk.tlu.ee

Koolitaja

Kristin Binsol