HKC0109 - Hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste õpetamine ja nende õppetegevuse toetamine gümnaasiumis või kutseõppeasutuses
Sihtgrupp
gümnaasiumi või kutseõppeasutuse õpetajad, abiõpetajad, hariduslike erivajadustega õpilastega tegelevad haridustöötajad
Eesmärk
saada tuge toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega (HEV) õpilastega; kujundada praktilised baasteadmised HEV õpilaste õpetamiseks.
Sisu
Kooli üldtoe ja tõhustatud toe olemus - põhikooli lõpetaja profiil. Õpiraskus ja selle olemus. Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega õpilane. Pervasiivse arenguhäirega õpilane. Erinevad psüühikahäired - õpilase toetamise võimalused igapäevases töös. Individuaalse õppekava olemus gümnaasiumis ja kutsehariduses. Õpetaja toimetulek ja eneseabi töös tuge vajava õpilasega.
Eeldused
gümnaasiumis või kutseõppeasutuses õpetamise kogemus
Õpiväljundid
orienteerub HEV õpilaste õpetamise ja õppimise toetamise temaatikas; kohaldab ja koostab õppematerjale õpilaste hariduslikust erivajadusest lähtuvalt, teab haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise võimalustest väljaspool kooli.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused jne. E-keskkonna tugi.
Koolitaja kompetentsus
Eripedagoog, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
16 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haapsalu kolledž, 4720243, koolitus@hk.tlu.ee
Koolitaja
Kristin Binsol