HRC0050 - PISA testi lugemisülesanded ja lugemisraskuste ilmnemine II ja III kooliastme õpilastel
Sihtgrupp
emakeeleõpetajad, eripedagoogid, logopeedid
Eesmärk
suurendada teadlikkust PISA testi koostamisest ja tulemustest, lugemisülesannete koostamispõhimõtetest PISA kontekstis, lugemisraskuse ilmnemisest II ja III kooliastmes ja selle mõjust õppimisele; suurendada õpetamispädevust keskkonna ja õppe kohandamise väärtustamise kaudu.
Sisu
PISA tulemuste tõlgendus, lugemisülesanded, noorte lugemishuvi, lugemistegevused. Lugemisraskus teismeliseeas, keskkonna ja õpetuse kohandamine lugemisraskusega õpilaste jaoks.
Eeldused
teemale vastav pedagoogilise töö kogemus.
Õpiväljundid
* teab PISA testi koostamise põhimõtteid ja tulemusi;
* omab ülevaadet noorukite lugemishuvist ja lugemismotivatsiooni tõstmise võimalustest;
* teab lugemisraskuse ilmnemise tunnuseid teismeliseeas ja selle mõju õppimisele;
* mõistab keskkonna ja õpetuse kohandamise vajalikkust, põhimõtteid ja väärtust töös lugemisraskusega õpilastega.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
8 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee