HRC0050 - PISA testi lugemisülesanded ja lugemisraskuste ilmnemine II ja III kooliastme õpilastel

Sihtgrupp

emakeeleõpetajad, eripedagoogid, logopeedid

Eesmärk

suurendada teadlikkust PISA testi koostamisest ja tulemustest, lugemisülesannete koostamispõhimõtetest PISA kontekstis, lugemisraskuse ilmnemisest II ja III kooliastmes ja selle mõjust õppimisele; suurendada õpetamispädevust keskkonna ja õppe kohandamise väärtustamise kaudu.

Sisu

PISA tulemuste tõlgendus, lugemisülesanded, noorte lugemishuvi, lugemistegevused. Lugemisraskus teismeliseeas, keskkonna ja õpetuse kohandamine lugemisraskusega õpilaste jaoks.

Eeldused

teemale vastav pedagoogilise töö kogemus.

Õpiväljundid

* teab PISA testi koostamise põhimõtteid ja tulemusi;
* omab ülevaadet noorukite lugemishuvist ja lugemismotivatsiooni tõstmise võimalustest;
* teab lugemisraskuse ilmnemise tunnuseid teismeliseeas ja selle mõju õppimisele;
* mõistab keskkonna ja õpetuse kohandamise vajalikkust, põhimõtteid ja väärtust töös lugemisraskusega õpilastega.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

8 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja