HRC0257 - Kuidas toetada lapse sotsiaal-emotsionaalset arengut lasteaias?

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade eelkooliealise lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu seaduspärasustest; tutvuda lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu toetamise sobilike võtetega; mõista sotsiaal-emotsionaalsete ja käitumisprobleemidega lastele empaatiliselt lähenemise olulistust; pöörata tähelepanu enese hea vaimse tervise tagamisele.

Sisu

Mis on eelkooliealise lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu seaduspärasused, sotsiaal-emotsionaalse arengu kõrvalekalded ja nendest tulenevad lasteaias enam esinevad käitumis- ja tundeelu raskused? Kuidas toetada ja arendada lapse enesekontrolli oskust? Mida saab lasteaiaõpetaja iseseisvalt ja mida koostöös koduga ära teha, et lapse sotsiaal-emotsionaalset arengu (ja enesekontrolli oskuse arengut) toetada? Kuidas enda kui lastega töötava professionaali vaimset tervist hoida?

Eeldused

puuduvad

Õpiväljundid

teab lapse sotsiaalemotsionaalse arengu kaasaegseid käsitlusi ja lasteaia-ealise lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu toetamise võtteid; oskab sotsiaal-emotsionaalsete raskustega lapse probleemidele empaatiliselt läheneda ning lapse toimetuleku toetamiseks empaatiliselt kehtestavaid ja suunavaid strateegiaid rakendada;
oskab väärtustada enda kui professionaali vaimse tervise olulisust ja teab lastega töötava professionaali hea vaimse tervise hoidmise olulisemaid võtteid.

Õpikeskkond

Tagatud on nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. E-keskkonna tugi.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest.

Maht

4 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

PhD Mari-Liis Kaldoja