HRC0028 - Kuidas tulla toime noorsootööga koolis?

Sihtgrupp

huvijuhid, noorsootöötajad, koolijuhtkonna liikmed

Eesmärk

omandada praktilisi teadmisi ja oskusi ning saada kogemust noorsootöös koolikeskkonnas; kujundada teadmisi ja oskusi noorsootöö lõimimisest kooli õppe- ja kasvatustegevusega; täiendada teadmisi ja oskusi uue õpikäsituse põhise kooliõppekava disainist; saada teadmisi üldpädevuste rakendamise võimalustest koolis ning nende hindamise võimalustest; saada mitmekultuurilises keskkonnas toimuvaks noorsootööks vajalikud baasteadmised ja -oskused, mis toetavad ja arendavad kultuuridevahelist dialoogi noorte seas; osata suhelda erineva kultuuritaustaga noortega nii Eestis kui ka välismaal; arendada oskust olla kultuuritundlik ja salliv erinevuste suhtes.

Sisu

Tänane noor ja eri põlvkonnad. Uus õpikäsitus ja selle areng. Koolinoorsootöö olemus ja tegevuste eripära koolis. Kool kui organisatsioon. Noorsootöö võimalused ja põhimõtted koolis. Koolidemokraatia ja koolikultuur. Õpilaste kaasamine, sh õpilasesindus. Noorsootöö töövormid ja meetodid koolikeskkonnas. Kaasaegne huvi- ja ringitegevus. Tegevuse eesmärgistamine ja planeerimine noorsootöö põhimõtetest lähtuvalt. Hindamine ja analüüs. Mitteformaalse õppe tunnustamine. Koostöö ja võrgustikutegevus. Kooliõppekava disain. Üldpädevuste rakendamine. Üldpädevuste hindamine. Õppimist toetav hindamine. Koolijuhtimine. Kooli meeskonnatöö mudelid. Erinevad kultuuridevahelist dialoogi toetavad ja loovad lähenemised, võtted ja meetodid.

Eeldused

huvijuhid, noorsootöötajad, koolijuhtkonna liikmed

Õpiväljundid

Koolituse läbinu:
• Mõistab koolinoorsootöö olemust ja tegevuse eripära noorsootöö kontekstis.
• Teab erinevaid koolinoorsootöö võimalusi ja oskab neid rakendada koolikeskkonnas.
• Omab teadmisi ja oskusi noorsootöö lõimimisest kooli õppe- ja kasvatustegevusega.
• Teab ja oskab disainida uue õpikäsituse põhist kooliõppekava.
• Mõistab üldpädevuste rakendamise vajalikkust koolis, tuvastab võimalused nende rakendamiseks ja hindamiseks koolis
• Mõistab mitmekultuurilise noorsootöö väärtusi ja huvijuhi-noorsootöötaja rolli mitmekultuurilises koolikeskkonnas.
• Omab süsteemset ülevaadet mitmekultuurilise noorsootöö põhimõistetest ja kavandab oma tegevust mitmekultuurilise keskkonna alustest lähtudes ja kasutades mitteformaalse õppe meetodeid.
• Teab sallivuse põhiprintsiipe ja väldib oma tegevusega diskrimineerimist ja on eeskujuks diskrimineerimise vähendamisel noortega töötades.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja