HRC0072 - Lugemisoskuse arendamine: praktilisi võtteid tööks lugemisraskusega õpilastega

Sihtgrupp

eripedagoogid, logopeedid, algklasside õpetajad, õpiabi õpetajad

Eesmärk

tõsta oma teadlikkust lugemisraskuse olemusest ja ilmingutest ning tutvuda lugemissoravuse arendamiseks vajalike praktiliste võtetega.

Sisu

Lugemisraskus (düsleksia): olemus ja tunnused. Lugemisraskusega (düsleksiaga) õpilaste toetamise üldised põhimõtted ja meetodid. Lugemisraskus (düsleksia) ja kognitiivsed protsessid. Lugemissoravuse mõiste ja komponendid: lugemistehnika ja loetu mõistmine. Häirete ilmnemine lugemisraskuse korral. Võtteid lugemissoravuse arendamiseks.

Eeldused

eripedagoogiline haridus

Õpiväljundid

teab lugemissoravuse komponente ja nende häirumise viise; on harjutanud praktilisi võtteid tööks lugemissoravuse arendamiseks lugemisraskusega õpilastel.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Koolitajate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

26 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja