HRC0072 - Lugemisoskuse arendamine: praktilisi võtteid tööks lugemisraskusega õpilastega
Sihtgrupp
eripedagoogid, logopeedid, algklasside õpetajad, õpiabi õpetajad
Eesmärk
tõsta oma teadlikkust lugemisraskuse olemusest ja ilmingutest ning tutvuda lugemissoravuse arendamiseks vajalike praktiliste võtetega.
Sisu
Lugemisraskus (düsleksia): olemus ja tunnused. Lugemisraskusega (düsleksiaga) õpilaste toetamise üldised põhimõtted ja meetodid. Lugemisraskus (düsleksia) ja kognitiivsed protsessid. Lugemissoravuse mõiste ja komponendid: lugemistehnika ja loetu mõistmine. Häirete ilmnemine lugemisraskuse korral. Võtteid lugemissoravuse arendamiseks.
Eeldused
eripedagoogiline haridus
Õpiväljundid
teab lugemissoravuse komponente ja nende häirumise viise; on harjutanud praktilisi võtteid tööks lugemissoravuse arendamiseks lugemisraskusega õpilastel.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Koolitajate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
26 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee