HRC0170 - Käitumisraskuste põhjused ja toimetulek käitumisraskustega lapsega

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade koolieelses eas avalduvatest käitumisraskustest, nende põhjustest, kiindumussuhte mõjust lapse käitumisele, mõista käitumisraskuste seoseid kasvatuse ja arenguliste erivajadustega ning õppida tundma meetodeid ja võtteid, millega saab ennetada mittesoovitavat käitumist ning toime tulla käitumisraskustega lastega.

Sisu

Ülevaade käitumisraskuste põhjustest. Sotsiaalsete faktoritega ja arenguliste erivajadustega seotud käitumisraskused. Kuidas eristada erivajadust ning kasvatamatust. Pedagoogilised meetmed käitumisraskuste ennetamiseks ja käitumisraskustega lapsega toimetulekuks.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

Õpiväljundid

teab käitumisraskuste võimalikke põhjusi ning erinevaid avaldumisvorme; tunneb sotsiaalsete põhjustega seotud ning arenguliste erivajadustega seotud käitumisraskusi; oskab rakendada pedagoogilisi meetmeid käitumisraskuste ennetamiseks ja käitumisraskustega lapsega toimetulekuks.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

7 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

MA Lii Lilleoja