HRC0170 - Käitumisraskuste põhjused ja toimetulek käitumisraskustega lapsega
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
saada ülevaade koolieelses eas avalduvatest käitumisraskustest, nende põhjustest, kiindumussuhte mõjust lapse käitumisele, mõista käitumisraskuste seoseid kasvatuse ja arenguliste erivajadustega ning õppida tundma meetodeid ja võtteid, millega saab ennetada mittesoovitavat käitumist ning toime tulla käitumisraskustega lastega.
Sisu
Ülevaade käitumisraskuste põhjustest. Sotsiaalsete faktoritega ja arenguliste erivajadustega seotud käitumisraskused. Kuidas eristada erivajadust ning kasvatamatust. Pedagoogilised meetmed käitumisraskuste ennetamiseks ja käitumisraskustega lapsega toimetulekuks.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
Õpiväljundid
teab käitumisraskuste võimalikke põhjusi ning erinevaid avaldumisvorme; tunneb sotsiaalsete põhjustega seotud ning arenguliste erivajadustega seotud käitumisraskusi; oskab rakendada pedagoogilisi meetmeid käitumisraskuste ennetamiseks ja käitumisraskustega lapsega toimetulekuks.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Maht
7 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee
Koolitaja
MA Lii Lilleoja