HRC0278 - Väikelaste kõne arengu toetamine I: kõne arendamine lasteaia rühmas

Sihtgrupp

lasteaiaealiste lastega tegelevad inimesed (lastehoiu töötajad, lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugiisikud, erirühmaõpetajad, tugispetsialistid, kakskeelse rühma personal)

Eesmärk

õppida praktilisi väikelaste kõne arendamise strateegiaid, mida saab kasutada rühma igapäevaste tegevuste juurde ning mille abil saab luua lasteaiarühmas parima keskkonna kõne arenguks.

Sisu

Laste suhtlusstiilid ja õpetajate rollid lastega suhtlemisel. Laste kõne arengu tasemed. Kuus strateegiat, kuidas järgida lapse algatusi ja luua parim keskkond kõne õppimiseks. Strateegiad, mis toetavad lapse osalemist vestluses. Viis strateegiat, kuidas toetada suhtlemist eakaaslastega.

Eeldused

valmisolek sooritada koolituse-eelne ülesanne (maht 1 tund)

Õpiväljundid

märkab laste suhtlusstiili, oskab esialgselt määrata laste kõnearengu taset; teab konkreetseid strateegiaid, et toetada laste kõne arengut, suhtlusoskust täiskasvanuga ning eakaaslastega; oskab luua lasteaiarühma rikkaliku ja interaktiivse kõne õppimiskeskkonna, kuhu on kaasatud kõik lapsed (nii tavalise arenguga kui ka erivajadusega lapsed); täidab tööplaani, kuidas aidata erivajadusega/problemaatilist last rühmas

Õpikeskkond

Tagatud on nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

8 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Liis Themas