HKC0152 - Digivahendid õppeprotsessis üldhariduskoolis

Sihtgrupp

õpetajad ja haridusasutuste juhid (juhul, kui koolijuht annab tunde)

Eesmärk

tutvuda võimalustega digivahenditel baseeruvate tegevuste lõimimiseks õppetegevusse; luua digitaalsetele vahenditele baseeruvaid õppetegevusi; teadvustada digivahendite kasutegurit õppeprotsessi läbiviimisel; luua digivahendite lingikogu.

Sisu

Õpetaja digipädevus. Oma digipädevuse hindamine ja sellest lähtuvalt oma õppe-eesmärkide seadmine. Õppija digipädevus. Digipädevus kui üks üldpädevustest. Digipädevus kooliastmeti - kes mida teeb? Õppe läbiviimine e-õppe keskkonnas. Keskkondade valik (Classroom, Teams, Seesaw, veebileht vm). Õppematerjali kogumine, struktureerimine ja jagamine (e-õpimapp ja lingikogu). Õppe planeerimine ja digivahendi valik õppe eesmärgist lähtudes: õpiülesannete loomine (Sisuloome, Nearpod, Genial.Ly jne); audio- ja videoülesannete loomine. Õpitegevuse kavandamine kaug- või põimõppes; juhendmaterjalide loomine (tekst, video vm); veebitunni läbiviimise võimalused; aktiviseerivad tegevused veebitunnis (valge tahvel, ühiskirjutamine, graafikalaud vm). Õpitegevuse tagasisidestamine ja hindamine. Hindamismudeli loomine. Videotagasiside. Kommentaaride lisamine. Õppematerjalide kogumine ja süstematiseerimine. Eri võimaluste demonstratsioon (lingikogu, koduleht).

Eeldused

kuulumine sihtgruppi; õppija omab meilikontot, oskab kasutada internetti (failide, eelkõige piltide, üles- ja allalaadimine, lehekülgede avamine ja sulgemine).

Õpiväljundid

valib õppijast ja õppetegevuse eesmärgist lähtudes sobiva digitaalse vahendi või programmi õppetegevuse läbiviimiseks; loob õppetegevusi sobiva programmi või tarkvaraga; teab, milliste vahenditega hinnata ja tagasisidestada õppija õppetegevust; integreerib digitaalseid õpitegevusi oma õppetöösse; omab struktureeritud ülevaadet programmide ja õpitegevuste kohta kohta (lingikogu); analüüsib ja reflekteerib ennast ja oma õppetegevust digitaalset kanalit (e-õpimapp) kasutades.

Õpikeskkond

Koolitus viiakse läbi Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži arvutiklassis. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Vastavalt vajadusel viiakse õppetööd osaliselt läbi kaug- ja/või põimõppes. Koolitajal on valmisolek viia koolitus vajadusel üle kaugõppesse.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Maht

56 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haapsalu kolledž, Tiina Alasoo, 5332 5455, tiina.alasoo@hk.tlu.ee

Koolitaja