HRC0091 - Uuenenud õpikäsitus ja õppimise toetamine

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade uuenenud õpikäsituse sisust ja muutumise vajadusest ning leida tõhusad strateegiad kõigi õpilaste toetamiseks koolis

Sisu

Mis on uuenenud õpikäsitus? Hoiakud ja uskumused, mis aitavad õpetada. Õppija autonoomia toetamine, baasvajadused ja motivatsioon. Õpetaja roll. Jagatud juhtimine ja koostöine õppimine. Kool kui õpikogukond ning selle seotus õppija motivatsiooniga. Hindamine ja areng. Milline tagasiside toetab õppija arengut? Uutest teadmistest tulenevaid soovitusi õpetaja igapäevaseks tööks. Õpistrateegiatest - millised on efektiivsed ja millised tunduvad efektiivsed?

Eeldused

puuduvad

Õpiväljundid

* teab õppimise alusprotsesse, oskab neid õppimise toetamisel ja õpikeskkonna kujundamisel arvestada.
mõistab õpetaja
* oskab leida lahendusi õpikäsituse muutust toetavatele õppekorralduslikele küsimustele õppimise aluseks olevatest protsessidest lähtuvalt.

Õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

6 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja