HRC0080 - Kuidas uute õppimisalaste teadmiste pinnalt erinevaid õpilasi kõige paremini toetada

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade uuenenud õpikäsituse sisust ja muutumise vajadusest ning leida tõhusad strateegiad kõigi õpilaste toetamiseks koolis.

Sisu

Mis võiks olla uuenenud õpikäsitus? Kuidas aju õpib? Hoiakud ja uskumused, mis aitavad õppida ja õpetada; uskumused õppimise olemuse ja võimete arendatavuse kohta. Hindamine ja areng - milline tagasiside toetab õppija arengut? Autonoomse motivatsiooni toetamine ja psühholoogilised baasvajadused. Õpistrateegiatest - millised on efektiivsed ja millised tunduvad efektiivsed?

Eeldused

puudvad

Õpiväljundid

koolituse läbinu
- saab ülevaate õppimise ja intelligentsuse arengu neurobioloogilisest olemusest, mis toetab järgnevate teemade tervikuks seostamist;
- teab motivatsioonimehhanismidest, kuidas indiviidi motivatsioon keskkonnaga suhestub; milline tagasiside ja õpetaja tegevused toetavad kohasemaid uskumusi ja autonoomsemat motivatsiooni.
- mõistab õppimise olemust, mismoodi õpistrateegiatest mõtelda ning kuidas seda mõtteviisi vähehaaval ja aina enam oma aine konteksti siduda.

Õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

6 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja