HRC0184 - Teadlik praktikajuhendaja kui tulemusliku praktika võtmeisik
Sihtgrupp
praktikajuhendajad
Eesmärk
arendada teadlikkust praktika olemusest, enda rollist juhendajana ja tulemusliku juhendamise võtmeteguritest ning praktika juhendajale vajalikku suhtlemis- ja juhendamiskompetentsust.
Sisu
Kommunikatsiooniprotsesside süsteemsed seaduspärasused R. Diltsi järgi. Praktika vajalikkus ja koht õppekavas. Juhendaja roll ja rollimaatriks. Juhendamisprotsessi võtmetegurid. Juhendamisel vajalikud kompetentsid. Hinnanguvaba suhtlemine. Orienteerumine suhtlemisolukorras ja sobiva suhtlemisoskuse valik. Selge eneseväljenduse tähtsus suhtlemisprotsessis. Tunnustamine. Suhtlemine probleemolukordades. Probleemiruumi määratlemine. Aktiivne kuulamine kui võti suhtluspartneri mõistmiseks. Millal ja kuidas ennast kehtestada? Kuidas lahendada konflikte nii, et sellest sünniks mõlemapoolne kasu? Lihtsad eneseregulatsioonivõtted. Eneseanalüüs.
Eeldused
praktikandi juhendmine
Õpiväljundid
mõistab praktika olemust ning teooria ja praktika sidususe vajalikkust;
teab, milles seisneb juhendaja roll, milline suhtlemiskompetentsus on vajalik juhendamisprotsessis;
teab, kuidas õppijat praktika käigus eesmärgipäraselt toetada, arvestades tema isikupära ja individuaalsust;
oskab valida, rakendada ja analüüsida juhendamismeetodeid;
oskab reflekteerida enda tegevust juhendamisel, hinnata juhendamise tulemuslikkust ning enda õpikogemustest lähtuvalt arendada oma juhendamiskompetentsust.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
8 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 619 9859, elina.ojamets@tlu.ee