HRC0332 - Kaasava hariduse tähenduslik rakendamine koolis tugispetsialisti vaatenurgast

Sihtgrupp

Eesti Hariduse Infosüsteemi EHIS kantud üldhariduskoolides töötavad õpetajad, tugispetsialistid ja koolijuhid. Tugispetsialist eelistatult eripedagoog, HEVKO.

Eesmärk

kujundada valmisolek ja omandada vajalikud teadmised kaasava hariduse tähenduslikuks rakendamiseks koolis, võrgustikutöö tõhusaks juhtimiseks ning oma töö pidevaks analüüsimiseks ja arendamiseks.

Sisu

Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Kaasava hariduse indikaatorid. Kaasav koolikultuur. Mitmekesisus ja sotsiaalne õiglus. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik. Eestvedamine kaasava hariduspoliitika rakendamisel. Muutuste juhtimine ja enesehindamise raamistikud. Kaasavat haridust toetavad ressursid ja nende jaotus. Kaasav õpikeskkond, universaalne disain. Tugisüsteemid ja koostöö. Õpetaja kompetentsid kaasava hariduse rakendamisel. Kaasav pedagoogika. Andmete kogumine ja analüüs kaasava hariduskorralduse kvaliteedi hindamisel. Kooli kaasava hariduse arenduskava põhimõtted.
Tõenduspõhine praktika uurimine ja arendamine
Õpetaja kui uurija. Koostöine tõenduspõhine praktika uurimine ja arendamine. Probleemi tuvastamine, uurimisküsimuse sõnastamine, info otsimine, sekkuvate tegevuste rakendamine ja tõhususe hindamine.
Õpetaja professionaalse arengu tarvis osalemine eneserefleksiooni ja rühmaülesannetes, mis aitavad mõtestada oma õppimise kogemust ja tähendust iseenda ja kooli jaoks, kogemused tervikuks siduda ja edasisi sihte seada. Meeskonnatööna valminud lõputöö.

Eeldused

töötamine EHISe andmetel koolis

Õpiväljundid

teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi koolis; analüüsib kaasava kooli võtmekomponente ja nende koosmõju enda koolis; analüüsib enda rolli koostöövõrgustike töö toetamisel kaasavas koolis; planeerib, monitoorib, hindab oma tööd ja kavandab sellest lähtuvalt enesearengut; koordineerib tegevusi ja toetab õpetajaid õpikeskkonna analüüsimisel ja tõenduspõhisel arendamisel

Õpikeskkond

Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele

Koolitaja kompetentsus

magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5. aastat

Maht

780 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

MOODULID

Kaasav haridus

Tugispetsialisti vaatenurgast koostatud lõputöö koolis kaasava hariduse tähendusliku rakendamise teemal

Õpetaja professionaalne areng