HRC0146 - Koolieelse lasteasutuse juhtimine

Sihtgrupp

koolieelse lasteasutuse kahe- või kolmeliikmeline meeskond

Eesmärk

õppida looma tingimusi koostöiseks muutuste juhtimiseks lapse arengukeskkonna kujundamisel

Sisu

Täienduskoolituse õppekava aluseks on juhtimiskompetentsid haridusasutuse juhi kompetentsimudelist lähtuvalt.

I Muutuste juhtimine lapse arengu toetamisel (juhtimine kui pedagoogiline eestvedamine, kaasav juhtimine, võimestav juhimine, tõenduspõhine juhtimine. Muutuste protsessi kavandamine ja juhtimine: visiooni loomine lapse arengust lähtuvalt (lapse arengukeskkond), jagatud arusaamade kujundamine ja aruteluks keskkonna loomine muutuste elluviimisel. Arenguvajaduse kavandamine, ellviimine ja tulemuste hindamine).

II Tulemuslik meeskonna juhtimine ja jagatud juhtimine (meeskonnatöö väljakutsed ja eelised, õpetajates valmiduse kujundamine meeskonnatööks, õpetajate motivatsioon, võimestamine. Õpetaja kui liider ja meeskonna juht. Erinevad koostöövormid: õpetajate õpigrupid, mentorlussüsteem jt. Koostöövahendid ja -tehnikad, materjalide jagamise keskkonnad (Drive jt keskkonnad), visualiseerimise tehnikad (White board meetings) jt.

III Võrgustikutöö ja koostöö lastevanematega (koostöö vanematega, vanemate teavitamine ja kaasamine lasteasutuse töösse, vanemate koolitus, lapse arenguvestlused ja ühine arengu analüüs. Võrgustikutöö, kogemuste jagamine ja koostöö teiste asutustega).

IV Juhi töökeskkond ja enesehindamine (koolieelse lasteasutuse juhi kompetentsid. Juhi eneseareng ja hindamine, oskus toime tulla oma stressiga, analüüsida enda töökeskkonda, tegevust ja kavandada arenguvajadusi.

Eeldused

kõrgharidus ja pedagoogilise töö kogemus alushariduses

Õpiväljundid

tunneb muutuste juhtimise protsesse ja oskab kasutada töövahendeid muutuste hindamiseks lapse arengukeskkonna kujundamisel; kavandab ühe praktilise muutuse protsessi, viib ellu ja analüüsib tulemust lapse arengukeskkonnast lähtuvalt; tunneb jagatud juhtimise põhimõtteid ja oskab kujundada ja juhtida meeskonda ja kasutada erinevaid kaasamise tehnikaid; oskab toime tulla oma stressiga, analüüsida enda tööd, juhi pädevusi ja kavandada arenguvajadusi.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. E-keskkonna tugi.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest. Õppekavaga on seotud 2 igapäevaselt erialaselt praktiseerivat õppejõudu.

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja