HRC0066 - Õpetamine kõrgkoolis: õppejõu ja üliõpilase huve arvestav õppimise ruum

Sihtgrupp

kõrgkooli õppejõud

Eesmärk

arendada õpetamis- ja hindamisoskusi ning valmisolekut üliõpilaste õppimise toetamiseks, mõtestada ja mõista konstruktivistliku õpikäsituse ideed ja arendada endas kõrgkoolis õpetamiseks vajalikke personaalseid kompetentse.

Sisu

I Õppejõu professionaalne identiteet, õppejõu ja üliõpilase rollid õppijast lähtuva (konstruktivistliku) õpikäsituse kontekstis, haridusinnovatsioon ja muutuste vajadus, suhted ja suhete muutus haridusinnovatsiooni tingimustes.
II Enesemääratlemine - enda isiksuslike ressursside ja tugevuste tundmaõppimine, visiooni loomine enda maksimaalse potentsiaali rakendamiseks eri õpisituatsioonides ja kaasava õpetamise põhimõtetest lähtuvalt.
III Õppeprotsess kõrgkoolis: õppe kavandamise, läbiviimise ja hindamise põhimõtted. Aineprogrammi koostamise alused ja põhimõtted, aineprogrammi koostamise eri võimalused.
IV Üliõpilaste õppimise toetamise võimalused: lähenemised, meetodid ja sotsiaalne mõjustamine. Üliõpilastööde hindamine ja tagasiside.

Eeldused

õpetaja kõrgkoolis

Õpiväljundid

* mõtestab ennast õppejõuna ning analüüsib selleks olulisi personaalseid kompetentse.
* omandab praktilisi oskusi õpetamiseks ja suhtlemiseks, et toetada üliõpilaste õppimist ja kaasamist õppeprotsessis; oskab rakendada aktiivõppe meetodeid ja koostööpõhist õpetamistava.
* kavandab konstruktivismliku õpikäsituse ideest lähtudes ainekursuse ning koostab selle ainekursuse programmi

Õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

26 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja