HRC0393 - Õppimine ja areng koolieelses eas

Sihtgrupp

töötavad õpetajad, tugispetsialistid, juhtkonnaliikmed

Eesmärk

kujundada baasteadmised lasteaiaealise lapse arengust kognitiivse arengu eri valdkondades (kõne, mõtlemine, mälu) ja seda mõjutavatest teguritest (aju areng, täidesaatvate funktsioonide areng, keskkond ja sotsialiseerumine); mõtestada oma läbiviidavat õppetegevust ja püüdlusi lapse arengut toetada.

Sisu

Teemad, mis on seotud lapse õppimise ja arenguga lasteaiaeas. Mis on areng ja kuidas on sellega seotud lapse aju areng ja kasvukeskkond? Täidesaatvate funktsioonide areng ja roll nii kognitiivses kui ka sotsiaal-emotsionaalses arengus. Lasteaiaealise lapse areng kognitiivsetes valdkondades: mälu, kõne, mõtlemine. Kuidas õpetaja saab keskkonna loomise, tegevuste planeerimise ja suhtlemise vahendusel lapse arengut toetada.

Eeldused

Vajalik koolimeeskonna nõusolek, et koolituse käigus kogutavaid andmeid võib ülikool kasutada oma teadustöödes.

Õpiväljundid

arutleb selle üle, kuidas on laste areng ja õppimine seotud keskkonna, täidesaatvate funktsioonide arengu ja sotsialiseerumisega; märkab laste individuaalseid erinevusi arengus ja arvestab nendega õppetegevuse planeerimisel; märkab lapse individuaalse arengu protsessi oma igapäevatöös ja toetab seda teadlikult.

Õpikeskkond

Õpe toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.

Koolitaja kompetentsus

magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5 aastat

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Pirko Tõugu