HRC0291 - Tõenduspõhine praktika uurimine ja arendamine

Sihtgrupp

Eesti Hariduse Infosüsteemi EHIS kantud üldhariduskoolides töötavad õpetajad, tugispetsialistid ja koolijuhid. Vajalik koolimeeskonna nõusolek, et koolituse käigus kogutavaid andmeid võib ülikool kasutada oma teadustöödes.

Eesmärk

Kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamistele rajatud tõenduspõhiseks tegevuseks kutsetöös.
Toetada õpetajas positiivse hoiaku kujunemist ning teadmiste ja oskuste omandamist õppeprotsessi koostöiseks uurimiseks ja arendamiseks, et toetada parimal viisil kõikide õppijate õppimist

Sisu

Klassiruumi kaardistamine: fookuses õppija(d) ja õppimine (arenguruumi tuvastamine). Skänneerimine ehk taustainfo kogumine fookuse täpsustamiseks (kaardistus eri vaatepunktidest: mis toimub, miks toimub ehk probleemi mõjutavad tegurid, ajalugu, sügavus jne). Esialgse uurimisküsimuse (millele keskenduda? Millised tegevused võiksid tuua kaasa kõige suurema muutuse? Kuidas teame?) ja alaküsimuste sõnastamine. Vajadusel lisainfo kogumine ning kriitiliste küsimuste küsimine fookuse täpsustamiseks ning olemasolevate võimaluste ja piirangute kaardistamiseks. Õppimine ehk teadmiste ja oskuste pagasi täiendamine. Teaduskirjanduse valik (kirjanduse otsing, allikakriitilisus) ja lugemine probleemi olemuse paremaks mõistmiseks ning sekkuvate tegevuste valikuks. Metoodilise kirjanduse, ekspertteadmise kogumine sekkuvate tegevuste valikuks. Sekkuvate tegevuste ja andmekogumismeetodite planeerimine. Kuidas teame, et meie sekkuvatel tegevustel on mõju? Mil moel kaardistada nende tõhusust? Milline on tegevusuuringus osalejate roll? Vajalikud vahendid ja ajakava koostamine. Sekkuvate tegevuste rakendamine ja nende tõhsuse monitoorimine, vajadusel fookuse, küsimuse, tegevuste täpsustamine ning uue tsükli alustamine. Tegevusuuringu kvaliteedi kriteeriumid ja hindamine

Eeldused

peab läbitud olema moodul Õppimine ja areng

Õpiväljundid

teab koostöise tõenduspõhise praktika uurimise ja arendamise põhimõtteid; teab, mis on tegevusuuring, oskab kavandada ja rakendada tegevusuuringut õppeprotsessi tõhustamiseks; oskab õpetajana kasutada eri uurimismeetodeid oma töö ja õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.

Õpikeskkond

Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele

Koolitaja kompetentsus

magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5. aastat

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Katrin Poom-Valickis, PhD, Margus Pedaste, PhD