HRC0073 - Sotsiaalse pädevuse arengu toetamine koolis

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade sotsiaalse pädevuse olemusest ning tutvuda sotsiaalse pädevuse arendamiseks sobilike meetoditega.

Sisu

Sotsiaalse pädevuse mudeli SOCIAL (Beauchamp ja Anderson, 2010) tutvustus. Sotsiaalse pädevuse hindamine. Sotsiaalse pädevuse arendamine aineõppes ja ka koolikeskkonnas üldisemalt. Juhtumianalüüsid.

Eeldused

erialane ettevalmistus

Õpiväljundid

Koolitusel osalenud õpetaja on tuttav lapse bioloogilist ja kognitiivset arengut arvestava sotsiaalse pädevuse arengu käsitlusega. Õpetaja mõistab lapse üldise kasvukeskkonna, kognitiivsete võimete (eelkõige tähelepanu ja täidesaatvate funktsioonide, aga ka kommunikatiivsete ja sotsiaal-emotsionaalsete oskuste) ja aju arengu olulisust sotsiaalse pädevuse kontekstis. Koolituse käigus omandab õpetaja lihtsamad õpilase sotsiaalse pädevuse arengu toetamise viisid (sh enesekontrolli arengu toetamine, empaatilise suhtlemise aga ka sobiliku verbaalse ja mitteverbaalse kommunikatsiooni mudeldamine; vigadest õppimine; sotsiaalse probleemilahenduse oskuse arendamine).

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Koolitajate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

6 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja