HRC0221 - Meie Maailm programmi rakendamine
Sihtgrupp
Klassiõpetajad, kes soovivad kasutada õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamisel programmi „Meie Maailm“
Eesmärk
süvendada teadlikkust lapse sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest ning selle arendamise võimalustest; kujundada oskused sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamiseks klassis ja valmisolek programmi “Meie maailm” eesmärgipäraseks ja järjepidevaks rakendamiseks oma klassis programmi tausta, sisu ja komponentide tutvustamise ning rakendamise jälgimise ja analüüsi abil.
Sisu
Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse areng ja arendamise võimalused, õpetajate võimalused arengu toetamisel. Õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengu hindamine.
Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetamise metoodika inimeseõpetuse tunnis 2. klassis programmis „Meie Maailm“. Programmi komponentidega tutvumine ja rakendamine õppeaasta jooksul. Praktika reflekteerimine ning kolleegidelt õppimine. Rakendamiskogemuse analüüs koolitusgrupis.
Eeldused
töötamine klassiõpetajana
Õpiväljundid
teab lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu seaduspärasid ning peamisi arendamise võimalusi;
väärtustab õpetaja ja kooli võimalusi õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse toetamisel;
teab „Meie Maailm“ programmi sisu ja teoreetilisi aluseid;
kasutab programmis sisalduvaid õppemeetodeid ning materjale inimeseõpetuse aine raames;
analüüsib enda võimalusi ja piiranguid programmi rakendamisel;
rakendab programmi ühe õppeaasta vältel;
analüüsib enda kogemust programmi läbimisel.
Õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas
on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
Koolitaja kompetentsus
Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas
tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Maht
78 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee
Koolitaja
Elina Malleus, Evelin Õunap, Kristiina Treial