HRC0029 - Uurimistöö juhendamine gümnaasiumis

Sihtgrupp

Uurimistööde juhendamisse haaratud gümnaasiumi astme õpetajad

Eesmärk

saada tuge uurimistöö ja uurimistöö juhendamist puudutavate pädevuste arenguks ja uurimuslike õpilastööde juhendamiseks gümnaasiumi astmes

Sisu

Läbivalt on lõimitud uurimistöö metodoloogiat ning juhendamist, sh. uurimisgrupi juhendamist puudutavad teemad:
Uurimistöö põhiolemus. Õpetaja kui uurimistöö juhendaja teadmised, hoiakud ning kogemused. Uurimistöö läbiviimise protsess ja juhendaja roll erinevates etappides (uurimisprobleemi genereerimine ja sõnastamine, uurimismeetodite valik jne.). Juhendamismudelid. Juhendamise eesmärk ja protsessi mõjutavad tegurid. Uurimistöö põhinõuded. Uurimistööga seotud eetilised küsimused. Psühholoogilised aspektid juhendamisel. Juhendamise roll ja juhendaja vastutus. Juhendaja kui juht grupis. Meeskonnatöö ja üldpädevuste arendamine. Erinevad metodoloogilised valikud: kvantitatiivne, kvalitatiivne ja integreeritud uurimisviis. Erinevad uuringutüübid, nende eelised ja piirangud. Kvantitatiivne uuring. Andmete kogumise ja analüüsi võimalused ja viisid. Kvantitatiivse uuringu läbiviimine uurimisgrupina (kaasõppijaid kaasates) kasutades google vorme, kaarte jms. Andmetest järeldusteni jõudmine digivahendeid kasutades. Kvalitatiivne uuring. Kombineeritud uurimisviis ja selle läbiviimine uurimisgrupina. Uurimistöö vormistamis- ja viitamisnõuded. Tulemuste esitlusviisid. Retsensensendi roll ja vastutus. Kujundav hindamine juhendamisprotsessis. Tagasisiside kui õpilase arengut toetav võimalus.

Eeldused

Uurimistööde juhendamisse haaratud gümnaasiumi astme õpetajad

Õpiväljundid

Koolituse tulemusena osaleja
● teadvustab uurimistöö juhendaja rolli ja juhendamisprotsessi mõjutavaid tegureid;
● mõistab juhendamisprotsessi eripära ja põhimõtteid;
● omab valmisolekut erinevate õpimeetodite kasutamiseks uurimisprotsessi juhendamisel ja oma tegevuses juhendajana;
● Tunneb erinevaid kaasaegseid uurimistöö lähenemisi, andmete kogumise ja analüüsi meetodeid;
● Oskab õpilast juhendada ja nõustada erinevates uurimistöö protsessi etappides (uurimisprobleemi sõnastamine, meetodite valik jne.).

Õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

78 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja