HKC0031 - Õppetunni vaatlus ja tagasiside õpetajale
Sihtgrupp
Üldhariduskoolide õppealajuhatajad, õpetajad
Eesmärk
saada tuge ametialaseks arenguks tänapäevase õppeprotsessi läbiviimise, üldpädevuste kujundamise ja õppimist toetava hindamise vallas, et osata analüüsida õppetundi; õppida andma tagasisidet tunni vaatluse põhjal, et toetada õpetajat eneserefleksiooni ja eneseanalüüsi harjumuste kujunemisel.
Sisu
Tänapäevane õppeprotsess ja selle läbiviimine. Tänapäevased õppemeetodid üldpädevuste kujundamise ja õppimist toetava hindamise teenistuses. Õppimist toetava hindamise olemus. Grupp ja grupiprotsessid. Õppegrupiga suhtlemine, koostöö ülesehitamine ja hoidmine, grupiprotsessidega arvestamine. Enesekehtestamine. Sotsiomeetrilised harjutused. Tunni vaatlus kui kahepoolne infovahetus. Tunni vaatluse kolm etappi: eelne, aegne ja järgne etapp. Ülesanded tunni vaatluseks. Õppetunni analüüs ja õpetaja professionaalset arengut toetava tagasiside andmine. Edasise koolitusvajaduse teadvustamine.
Eeldused
õpetaja amet
Õpiväljundid
tunneb tänapäevase õpetamise põhimõtteid ja oskab vastavalt sellele analüüsida õppetundi; annab tagasisidet õppimist toetavast õppeprotsessi juhtimisest; esitab küsimusi, mis aitavad õpetajal oma tööd analüüsida ja edasisi eesmärke seda; teab oma edasisest koolitusvajadusest.
Õpikeskkond
Koolitus toimub tänapäevases õppeprotsessi toetavas ruumis, kus on olemas vajalik tehnika ja võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada.
Koolitaja kompetentsus
MA, täiskasvanute koolitamise kogemus 23 aastat, üldhariduskooli õpetajana töötamise kogemus 24 aastat, millest 14 aastat õppealajuhatana
Maht
52 akadeemilist tundi
Korraldaja
Haapsalu kolledž, Tiina Alasoo, 4720243, koolitus@hk.tlu.ee
Koolitaja
MA Ene Hiiepuu