HRC0065 - Õppest koolieelses eas ja 1. klassis

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

saada ülevaade erinevatest aspektidest õppimisel ja õppimisvajaduse kujunemisest koolieelses eas ja 1. klassis riiklikest õppekavadest tulenevalt; teada lapse kohanemisega seotud iseärasusi üleminekul lasteaiast kooli ning tunda teemapõhise õppe korraldamise võimalusi (üldõpetus).

Sisu

Õppimisvalmiduse kujunemine koolieelses eas ning 1. klassis. Lapse sujuv üleminek lasteaiast kooli: eesmärk ja ülesanded. Lapse juhtimine mänguliselt tegevuselt töisema olemusega tegevuse mõistmisele. Teadmiste omandamine esimesel kooliastmel. Õpioskustele aluse loomine. Õpilaste ealiste, sooliste ja individuaalsete iseärasuste ning arenguvajadustega arvestamine, muutused elukorralduses ja nendega kohanemine. Lapse ja täiskasvanu maailmapildi erinevus, struktureeritus. Iga õpilase eneseusu ja õpimotivatsiooni toetamine kohanemisperioodil.

Eeldused

töötamine õpetajana

Õpiväljundid

* tunneb koolieelse lasteasutuse ja põhikooli riiklikku õppekava;
* tunneb õpetamise ja kasvatamise iseärasusi, mis loovad eeldused lapse sujuvaks üleminekuks lasteaiast kooli ning kohanemisel kooliga.
* teadvustab lapse kooliminekuga seonduvad muutuseid tema õppimises ja elukorralduses.

Õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

4 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja