HRC0449 - Õppimist toetav klassiruum - õpilaste metakognitiivse arengu toetamine õppeprotsessis

Sihtgrupp

õpetajad

Eesmärk

Saada ülevaade tõenduspõhistest arengut ja õppimist toetavatest teguritest. Mõista metakognitsiooni olulisust õppimis- ja õpetamisprotsessis, arendada praktilisi oskusi ja strateegiaid õpilaste metakognitiivsete teadmiste ja oskuste arengu toetamiseks. Analüüsida õpisituatsioone õpilaste metakognitiivse arengu toetamise kontekstis, omandada praktilisi teadmisi ja oskusi õpilaste metakognitiivse arengu toetamiseks ja õppimist toetava klassiruumi loomiseks.

Sisu

Õppimist toetav klassiruum. Uskumused ja teadmised õppimisest ja arengust. Võimekususkumused. Motivatsioon. Isemääramisteooria. Psühholoogilised baasvajadused. Mälu- ja õpistrateegiad. Metakognitiivne õppija. Metakognitiivsed teadmised ja oskused. Metakognitsiooni mõju õppimisele. Metakognitiivse arengu toetamise roll ja olulisus õpetamisel. Metakognitiivsed strateegiad. Õppimist toetav tagasiside. Eneserefleksioon.

Eeldused

Töötamine õpetajana

Õpiväljundid

mõistab võimekususkumuste rolli õppimises, toetab oma tegevuse ja käitumisega õpilaste juurdekasvuuskumusi; toetab õppeprotsessis õpilaste autonoomset motivatsiooni,
mõistab mälu toimimispõhimõtete tundmise olulisust õppimise toetamisel; leiab võimalusi aineõppe tõhustamiseks mälu toimimise põhimõtetele tuginevalt; mõistab metakognitsiooni olulisust õppimisel ja õpetamisel; mõistab õpetaja rolli õpilaste metakognitiivsete oskuste arengu toetamisel; kirjeldab ja kasutab erinevaid võimalusi õpilaste metakognitiivsete oskuste arendamiseks õppeprotsessis; analüüsib õppeprotsessi ja õpetamispraktikaid tõenduspõhistest õppimist toetavatest teguritest lähtuvalt.

Õpikeskkond

Koolitus toimub kas kaug-, lähi- või hajaõppe vormis. Kaugõpe toimub videosuhtlust võimaldavas keskkonnas (nt zoom), mille kasutamise juhtnöörid edastatakse osalejatele. Lähiõppe õpikeskkonnaks on Tallinna Ülikooli õpperuumid, kus tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid vajalik tehnikaga; olemas võimalus ruumi vastavalt vajadusele ümber kujundada, rühmatööde tegemiseks on piisavalt eraldumise võimalusi jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Maht

52 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 5090270, elina.ojamets@tlu.ee

Koolitaja