HRC0274 - Õpilaste individuaalsete vajadustega arvestamine (tava)klassi töös

Sihtgrupp

õpetajad, haridustöötajad

Eesmärk

saada tuge töötamaks individuaalset abi vajavate õpilastega, märkamaks õpilaste vaimse tervise probleeme või nende süvenemist ja esmaseks sekkumiseks koolis, arendada oskust kommunikeerida selgeid sõnumeid nii klassiruumis, lapsevanematele kui ka kolleegidele; täiendada teadmisi enda vaimse tervise hoidmiseks ja läbipõlemise ennetamiseks.

Sisu

Õpilaste vaimne tervis. Vanuselised iseärasused ja individuaalsed erinevused. Abivajadus, tugi- ja/või erivajadus. Käitumisprobleemide ennetamine, (olukorrale) sobivad suhtlusviisid. Grupimehhanismid, nende juhtimine. Kommunikatsioon nii abivajaja, lapsevanema kui ka kolleegiga. Õpetaja füüsiline, vaimne ja emotsionaalne tervis. Läbipõlemise ennetamine.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

Õpiväljundid

oskab märgata õpilaste vaimse tervise probleeme (või nende süvenemist) ja rakendada esmast sekkumist; suudab luua õppimiseks vajalikku keskkonda – ennetada ja lahendada käitumisprobleeme, valida olukorrale sobivaid suhtlemisviise; oskab lahendusele orienteeritult suhelda lapsevanematega; teab, kuidas ennetada läbipõlemist; oskab paindlikult ennast kehtestada, vajadusel lisaressurssi kaasata.

Õpikeskkond

Tagatud on nüüdisaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

6 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

MA Õnne Uus