IKC0084 - Arenguvestlus lasteaias kui koostöövorm lapsevanemaga

Sihtgrupp

Koolieelse lasteasutuse õpetajad

Eesmärk

omandada põhioskused ning kujundada valmisolek ja kompetentsus lapse arengu jälgimiseks, hindamiseks ja tagasisidestamiseks ning koostööks lapsevanemaga

Sisu

Arenguvestluse eesmärgid õpetajale ja lapsevanemale, arenguvestluse protsess ning läbiviimine. Arenguvestluse ettevalmistamine: küsimuste ja ajaplaani koostamine; lapsevanemale teatamine. Lapse arengu jälgimisel ja fikseerimisel kasutatavad võtted. Vestluse läbiviimine. Suhtlemistasandid erinevates suhtlussituatsioonides. Aktiivne kuulamine. Vestluse tulemuste kasutamine oma töös, nende analüüs. Tagasiside andmine lapsevanemale.

Eeldused

Koolieelse lasteasutuse õpetajad

Õpiväljundid

- tunneb koolieelses eas lapse arengut;
- teab arenguvestluse kavandamise, läbiviimise, tagasisidestamise põhimõtteid ning rakendab oskusi praktikas;
- oskab luua positiivseid suhteid ja koostöövõimalusi lastevanematega

Õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

Koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Maht

12 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusinnovatsiooni keskus, Irina Birjukova, 6199520, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee

Koolitaja