HRC0392 - Sotsiaal-emotsionaalne areng koolieelses eas

Sihtgrupp

töötavad õpetajad, tugispetsialistid, juhtkonnaliikmed

Eesmärk

kujundada teadmised lapse sotsiaal-emotsionaalse arengu toetamise võimalustest koolieelses eas; jagada kolleegidega töökogemusi emotsioonide reguleerimise ja sotsiaalsete oskuste arendamise võtetest; arendada oskust kujundada turvaline rühma keskkond.


Sisu

Teemad, mis on seotud lapse sotsiaal-emotsionaalne arenguga ja selle toetamise võimalustega koolieelses eas. Sotsiaalsete oskuste arengu toetamise olulisus ja võimalused lasteaias. Emotsioonide reguleerimise kujunemine, oskuste toetamise vajadus ja võimalused lasteaias. Emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvaline rühma keskkond ja selle kujundamine. Õpetaja enesetõhusa hoiaku kujundamine tuge vajavate laste toetamisel rühmakeskkonnas.

Eeldused

Vajalik koolimeeskonna nõusolek, et koolituse käigus kogutavaid andmeid võib ülikool kasutada oma teadustöödes.

Õpiväljundid

teab, kuidas toimub lapse sotsiaal-emotsionaalne areng ja millised on selle toetamise võimalused; märkab lastel emotsioonide reguleerimise raskusi ja emotsionaalsete oskuste puudujääke, oskab neid arendada; loob emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvalise rühma keskkonna; toetab tugevajavaid lapsi rühmakeskkonnas.

Õpikeskkond

Õpe toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.

Koolitaja kompetentsus

magistrikraad, koolitajana töötamise kogemus vähemalt 5 aastat

Maht

130 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

Koolitaja

Lii Lilleoja