IFI7207.DT - Digitaalne õppevara
 
õppeaine kood IFI7207.DT
õppeaine nimetus eesti k Digitaalne õppevara
õppeaine nimetus inglise k Digital Learning Resources
õppeaine maht EAP 4.00
orienteeriv kontakttundide maht 19
õpetamise semester kevad
kontrollivorm eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud Hans Põldoja (eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
õppeaine eesmärgid eesti k Kujundada üliõpilastes süsteemne arusaam digiõppevara valdkonna põhiprobleemidest ja arengutest ning digitaalse õppevara otsimiseks, koostamiseks, kasutamiseks ja hindamiseks vajalikud süvendatud teadmised ja oskused.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k Digitaalse õppevaraga seotud põhimõisted. Digitaalse õppevara ajalugu, õpiobjektid ja repositooriumid. Õpiobjektide metaandmed, EstCORE. Digitaalse õppevara aktuaalsed teemad ja tulevikutrendid. Digitaalse õppevara elukaar. Digitaalsete õppematerjalide kvaliteedi tagamine ja hindamismudelid. Õppevideote salvestamine ja videoülekannete lahendused. Digitaalse õppevara autorvahendid, H5P. Interaktiivsed sisutüübid, hargnemised ja õpianalüütika. Õpitehnoloogia standardiseerimine: metaandmed, IMS QTI, xAPI, IMS LTI. Vahendid küsimuste ja testide koostamiseks. Digitaalse õppevara autoriõigused, avatud sisulitsentsid, avatud õppematerjalid. Muud digiõppevara formaadid: digiõpikud ja äpid.
iseseisev töö eesti k Iseseisev töö koosneb järgmistest osadest:
• ajaveebipostituste kirjutamine ja kommentaariaruteludes osalemine;
• praktiline või teoreetiline lõputöö vastavalt üliõpilase eelistustele. Praktiliseks lõputööks on õppematerjali koostamine rühmatööna või individuaalselt. Teoreetiliseks lõputööks on kirjanduse analüüsi koostamine õppejõuga kokkulepitud teemal;
• täiendavad ülesanded, millega üliõpilane võib osa eelnevaid tegevusi asendada (uue tehnoloogia või vahendi tutvustamine kontakttunnis, kursuse teemadega seotud Vikipeedia artikli kirjutamine, iseseisev lugemine ja leitud allikate jagamine kursusekaaslastega).
õppeaine õpiväljundid eesti k. - kirjeldab õpiobjektide lähenemise eeliseid ja puuduseid;
- otsib repositooriumidest digitaalset õppevara;
- valib digitaalsete õppematerjalide koostamiseks sobiva autorvahendi;
- koostab lihtsama interaktiivse õppematerjali, õppevideo ja testi ning kirjeldab neid metaandmetega;
- järgib digitaalse õppevara koostamisel ja kasutamisel autoriõiguse põhimõtteid;
- hindab hindamismudeli põhjal digitaalse õppevara kvaliteeti;
- analüüsib digitaalse õppevaraga seotud aktuaalseid probleeme, uurimusi ja tulevikusuundi.
hindamismeetodid eesti k Kursuse hindamine põhineb õpimärkidel (Open Badges). Igale teenitud õpimärgile vastab kindel punktide arv. Sõltuvalt sooritusest on võimalik teenida tavaline õpimärk, kuldõpimärk või poolik õpimärk. Kuldõpimärk omistatakse ülesande sooritamise eest silmapaistval tasemel. Poolik õpimärk omistatakse hilinemisega esitatud või puudustega sooritatud ülesande puhul. Õpimärkide eest kogutud punktid teisendatakse hindeks 100-punkti skaalal.
Õpimärgid on võimalik teenida järgmiste tegevuste eest:
- Ajaveebipostitused
- Õppematerjali koostamine ja hindamine
- Kirjanduse analüüsi koostamine ja hindamine
- Täiendavad tegevused
vastutav õppejõud Hans Põldoja