IFI7208.DT - Õpikeskkonnad ja -võrgustikud
 
õppeaine kood IFI7208.DT
õppeaine nimetus eesti k Õpikeskkonnad ja -võrgustikud
õppeaine nimetus inglise k Learning Environments and Networks
õppeaine maht EAP 4.00
orienteeriv kontakttundide maht 24
õpetamise semester sügis
kontrollivorm arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
õppeaine eesmärgid eesti k Kursuse eesmärgiks on tutvustada erinevate õpikeskkondade ja -võrgustike analüüsimise, loomise, kasutamise ja haldamise võimalusi ning võimaldada vajalike teadmiste ja praktiliste oskuste omandamist õpikeskkondade ja võrgustike efektiivseks loomiseks ja haldamiseks.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k Ülevaade haridustehnoloogia ajaloost. Õpikeskkonna ja võrgustiku roll õpiprotsessis. Monoliitsed ja tsentraliseeritud õpihaldussüsteemid. Hajutatud arhitektuuriga ja personaalsed keskkonnad. Sotsiaalmeedia vahendite kasutamine õpikeskkondade ja -võrgustike loomisel. 1:1 arvutikasutus ja mobiilseadmetel põhinevad õpikeskkonnad. Õpikeskkondadega seotud tehnoloogiad ja standardid. Õpikeskkondade disaini pedagoogilised põhimõtted. Rollid erinevates keskkondades. Õpikeskkondadega seotud trendid ja tulevikusuunad. Avatud haridus.
iseseisev töö eesti k Iseseisev töö koosneb:
- viiest ajaveebipostitusena esitatavast individuaalsest ülesandest;
- grupitööna koostatavast õpikeskkonna disainist;
- iseseisvast lugemisest ja katsetamisest;
- personaalse õpikeskkonna ülesseadmisest, õpilepingu koostamisest kursuse kohta ning oma õppimise reflekteerimisest.
õppeaine õpiväljundid eesti k. - omab teadmisi õpikeskkonna ja võrgustike rollist õpiprotsessis;
- suudab efektiivselt organiseerida, kujundada ja toetada enda ja teiste õpikeskkonda;
- mõistab õpihaldussüsteemide olemust ja oskab neid kasutada õpikeskkondadena;
- oskab analüüsida erinevate sotsiaalmeedia vahendite lubavusi lähtuvalt oma (teiste) õpitegevustest ning neid tulemuslikult kombineerida ja rakendada õpikeskondadena;
- mõistab õppija ja õpetaja rolli muutusi erinevates keskkondades;
- mõistab enda rolli nii personaalse kui ka grupi keskkonna kujundamisel ja kasutamisel;
- omab teadmisi õpikeskkondade ja võrgustike trendidest ja arengusuundadest ning oskab neid oma töös arvestada.
hindamismeetodid eesti k Arvestus (arvestatud/mittearvestatud).

Hindamismeetodid:
- individuaalsete ülesannetena analüütilised ja reflekteerivad ajaveebipostitused kursusel käsitletavate teemade kohta;
- grupitööna õpikeskkonna disaini koostamine ning selle tutvustamine viimases kontakttunnis.
vastutav õppejõud Hans Põldoja
lisainfo eesti keeles (2000 tähemärki) Arvestusele pääsemise tingimused: kõik tööd peavad olema esitatud hiljemalt 3 päeva enne arvestust.