| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
HKI5050.HK - Mobiilne õpe
|
|
|
|
|
|
|
õppeaine kood |
HKI5050.HK |
vana ainekood |
HKI5050 |
õppeaine nimetus eesti k |
Mobiilne õpe |
õppeaine nimetus inglise k |
Mobile Learning |
õppeaine maht EAP |
3.00 |
orienteeriv kontakttundide maht |
24 |
õpetamise semester |
kevad |
kontrollivorm |
eksam |
2023/2024 kevadsemestri õppejõud |
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava. |
2024/2025 sügissemestri õppejõud |
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava. |
õppeaine eesmärgid eesti k |
Tutvustada uudseid mobiiltehnoloogia vahendeid ja tehnoloogiaid. Õppida tundma nii metoodikat kui ka pedagoogilisi võtteid, teooriaid, mis aitaksid kergemini rakendada m-tehnoloogiaid õppetöös. Anda teadmised erinevatest tarkvaradest ja riistvaradest seoses m-õppega. Õppida planeerima tunde ja neid ka läbi viima kasutades m-tehnoloogiaid: kuidas valida õpivahend, kuidas seada eesmärke, milliseid programme alla laadida ja kuidas teha seda kõike ohutult. |
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k |
M-vahendid ja programmid: moodul keskendub riist- ja tarkvaralistele võimalustele valida õppetööks sobilik mobiilne seade. Programmide allalaadimine (Android, Apple, Microsoft poodidest). Nutitelefonid, tahvelarvutid, GPS-seadmed, pihuarvutid. Rakenduste hindamine. Õppetöös BOYD (bring your own device) meetodi kasutamine.
Iseseisev töö: koostada rühmatöös miniprojekt koos eelarvega erinevatest riistvaralistest võimalustest, mis koolis peaks olemas olema ning millistes õppeainetes peaks neid kasutama (riikliku õppekavaga ühendatult).
M-õppe teoreetiline moodul: m-õppe metoodikad, õpiteooriad, pedagoogilised võtted, uuringud vastavas valdkonnas, praktikute õpetajate soovitused ja nipid-trikid. QR koodi, avardatud reaalsuse (augmented reality), programmide ja GPS teenuste kasutamine õppetöös.
Iseseisev töö: Planeerida oma olemasolevaid oskuseid kasutades m-õppe ainetund või projekt õpilastele. Projekti/ainetundi või selle osa tutvustatakse kaastudengitele praktilises õppemoodulis.
M-õppe praktiline moodul: m-õppe vahendile kasutus- ja ülesandejuhendi kirjutamine, m-õppe tunni läbiviimine. Rollimängud, simulatsioonid, uurimusliku m-õppe ja õuesõppe võimalused. Õpitulemuste hindamine m-õppes.
Iseseisev töö: Ülevaate koostamine õpiprogrammidest (10 rakendust), metoodikatest ja hindamisvõimalustest vastavalt õppeainele, mida eri vanustes õpilastega õppeainetes kasutada. Ülevaadetest koostatakse kursuse ühine mobiiliõppe käsiraamat.
M-turvalisuse moodul: mobiiliviirused, andmeturve, näpulukk, identiteedi kaitsmine, mobiilide kasutust puudutavad kuriteod, tehnilised võimalused ennast kaitsta, WiFi turvalisus. Väitlus teemal: „m-õpe kooli - ei või jah?“
|
iseseisev töö eesti k |
Iseseisev töö: m-õpet puudutava õpivideo, plakati koostamine või juhtumiuuringu läbiviimine. |
õppeaine õpiväljundid eesti k. |
- oskab kasutada mobiilset vahendit (avada, seadistada, alla laadida programmi);
- omab ülevaadet erinevatest riist- ja tarkvaralistest m-võimalustest maailmas, mida õppetöös kasutada;
- oskab koostada miniprojekti m-õppe vahendite muretsemiseks ja kasutamiseks;
- omab ülevaadet riikliku õppekava e- ja m-õppe võimalustest ja oskab vastavalt sellele seada õpieesmärke õpilastele;
- oskab koostada m-õppe alase vahendi kasutus-, töö- ja hindamisjuhendit vastavalt oma ideekavandile ainetunnist m-vahenditega;
- mõistab m-ohutuse alaseid nüansse ja oskab nii ennast kui ka oma õpilasi suunata turvalisemale telefonikasutusele.
|
hindamismeetodid eesti k |
Eksam, mille hinne kujuneb iseseisvate tööde (tööde kvaliteet), praktilises moodulis esinemise ja väitluses osalemise tulemusel. Lisaks arvestatakse aktiivset osalemist seminarides ja aruteludes. |
vastutav õppejõud |
B. Lorenz |
|
|
|