DTC0072/1 - Kasutajakeskne interaktsioonidisain

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

19.10.2020 - 17.06.2021

Registreerimise tähtaeg

14.10.2020

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 29, Tallinna Ülikool

Maht

60 akadeemilist tundi (kontaktõpe 60 tundi)

Sihtgrupp

Kasutajakogemuse kavandajad disaini- ja arendusmeeskondades, tooteomanikud, disainerid, tarkvara tellijad

Eesmärk

omandada oskused ja teadmised, kujundada hoiakud kasutajasõbralike IT-toodete tellimiseks ja loomiseks.

Sisu

I Kasutajakogemuse hindamise alused
Kliendi vajaduste väljaselgitamine (fookusgrupp). Kasutajakogemus ja disainikontseptsioon (ideede genereerimine). Kasutajakogemuse aspektid konkureerivate toodete põhjal (kvalitatiivne analüüs);
Iseseiseva tööna andmete kogumine. Kasutajakogemuse kriitilised aspektid tellitava või arendatava toote põhjal (kvantitatiivne analüüs). Toote kasutaja tundmaõppimine (käitumisanalüüs)
II Emotsioon ja tuju interaktsioonis tehnoloogiaga
Emotsiooni hindamine objektiivsete meetoditega: EDA (electrodermal activity, eng); kasutajavideol põhineva näoilmete analüüs (iMotions Affectiva tarkvara).
Kasutaja poolt raporteeritud emotsioonide hindamise meetod
III Kasutaja käitumise jälgimine
Kasutajatestimise aspektid: stiimul (ülesandepõhine testimine ja vaba avastamine); osalejad (keda, kuidas ja kui palju valida?); instrumendid (vahendid ja andmed); protseduur (ettevalmistus ning vahendamine)
IV UX andmete kvalitatiivne analüüs
UX andmete kvalitatiivne uuring. Detailse prototüübi või varases faasis toote (alfa-versioon) kasutusega seotud probleemide tuvastamine käitumisuuringu andmetest lähtuvalt. Kasutaja jälgimise andmete analüüsimise meetodid: kasutaja video, kasutajaliidese video, visualiseeritud pilguandmed. Kasutaja ütluste analüüsimine (audiosalvestus). Uurija märkmete analüüsimine.

Õpiväljundid

eristab kasutajakogemuse põhikarakteristikuid; hindab interaktiivse toote üldist kasutajakogemust lihtsamate meetoditega; teeb teadlikke otsuseid IT toote tellimisel või arendamisel kasutajakogemuse põhjal; mõistab emotsiooni ja tuju rolli kasutajakogemuse hindamisel; kogub psühholoogilisi andmeid iMotion tarkvara ja Neulog andureid kasutades; tõlgendab psühhofüsioloogilisi signaale ja seostab tulemust interaktsioonidisainiga; valmistab ette käitumisuuringu eri sünkroonsete andmekogumisvahenditega; valib sobivad seadmed ja viib läbi käitumise jälgimise uuringu; hindab mujalt saadud/kogutud andmete kõlblikkust; valmistab kogutud andmed ette analüüsiks; tunneb kvalitatiivsete andmete peamisi omadusi; tuvastab disainiprobleeme kvalitatiivsest andmetest; sorteerib probleeme olulisuse järgi ja kategoriseerib probleeme tähenduslikult; pakub välja disainisoovitusi.

Eeldused

Vajadus ja huvi kasutajakesksete interaktsioonidisaini meetodite rakendamiseks

õpikeskkond

Digitehnoloogiate instituut, Astra õppehoone.
Tarkvaralabor on loodud simuleerima tarkvaraarendajate kaasaegset töökeskkonda. Töötada saab nii oma sülearvutiga kui saarekestena asetsevatel laudadel olevate arvutitega, mis on varustatud tarkvaraga arenduse kõikide etappide toetamiseks. Tarkvaralabori paigutus toetab meeskonnatööd.
Interaktsioonidisaini labori seadmete ja tarkvara abil on võimalik läbi viia kasutatavuse testimist, kasutajakogemuse hindamist, tarkvara ja riistvara prototüüpimist, kasutajakogemuse valdkonna koolitusi tarkvara loovatele ja tarkvara hankivatele ettevõtetele.

koolitaja kompetentsus

Koolitajal peab olema vähemalt magistrikraad, vähemalt 3-aastane kogemus täiskasvanute koolitajana, vähemalt 3-aastane digivahendite kasutamise kogemus õppetöös.

Lõpetamistingimused

Õppija on osalenud kontaktõppes (sh seminarides, praktikumides, probleemide arutelul ja laboripraktikumis) vähemalt 80% ning esitatud on esitanud kõik praktilised tööd nõuetekohaselt.
I moodul: Kasutajakogemuse hindamise alused, 2 päeva (8+8 akadeemilist tundi). Seminar, praktikum, iseseisev töö (andmete kogumine).
Praktilised tööd: vaja läbi viia kasutajakogemuse hindamine, sh välja selgitada fookusgrupp, luua kasutajakogemus ja disainkontseptsioon, koostada kasutajakogemuse aspektide kvalitatiivne ja kvantitatiivse analüüs.
II moodul: Emotsioon ja tuju interaktsioonis tehnoloogiaga, 2 päeva (8+8 akadeemilist tundi). Laboripraktikum.
Praktilised tööd: meeleolu analüüsi koostamine

III moodul: Kasutaja käitumise jälgimine 2 päeva (8+8 akadeemilist tundi). Laboripraktikum.
Praktilised tööd: käitumise analüüsi koostamine

IV moodul: UX andmete kvalitatiivne analüüs. 2 päeva (8+8 akadeemilist tundi). Seminar, praktikum.
Praktilised tööd: UX andmete kvalitatiivse analüüsi koostamine, disainisoovituste esitamine ning kaitsmine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Mati Mõttus, arvutitunnetuse lektor

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Digitehnoloogiate instituut, Kersti Maidra, 6409428, kersti.maidra@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

20

MOODULID

Kasutajakogemuse hindamise alused

Emotsioon ja tuju interaktsioonis tehnoloogiaga

UX andmete kvalitatiivne analüüs